دستیار رئیس جمهوری:

با خرید تولیدات داخلی به ساختن ایران کمک کنیم

عصر کالا- دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، بومی و درون زا کردن صنایع و تولیدات در ایران را نیازمند ابزاری جدید و ذهنیتی تازه در این عرصه دانست و گفت: باید کاری کنیم هر شهروند ایرانی کالای ایرانی خوب و با کیفیت بخرد و با خرید ساخت ایران به ساختن ایران کمک کنیم.

با خرید تولیدات داخلی به ساختن ایران کمک کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پایگاه خبری نهاد ریاست جمهوری، الهام امین زاده یکشنبه شب در نخستین کنفرانس ملی ساخت ایران که با رویکرد حمایت از تولید و خدمات و رضایتمندی مشتری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، افزود: ترغیب مصرف کننده به خرید کالای ساخت ایران علاوه بر فرهنگ سازی نیاز به اقدامات عملی تولید کنندگان دارد.
    وی با اشاره به اینکه در زمینه تولیدات داخلی باید ظرفیت ها با توجه به اولویت ها مشخص شود، گفت: باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ای برای توزیع ظرفیت ها و اولویت ها داشته باشیم.
    دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه الگوهای مناسب برای تقویت تولید در هرمنطقه را باید متناسب و با شناخت کافی از ظرفیت های همان منطقه تدوین کرد، گفت: امروز در کشور همت و بودجه کافی برای توسعه تولید ساخت ایران وجود دارد اما تجهیزات مناسب در اختیار تولید کنندگان نیست و به همین دلیل نیاز به تحول اندیشه، صنعت و فیزیک داریم.
    امین زاده کیفیت مطلوب را از دیگر مولفه های موثر در ترویج مصرف محصولات ساخت داخل دانست و افزود: کیفیت مطلوب تنها با تصمیم یک واحد تجاری یا بنگاه دار ایجاد نمی شود و همه در این راستا مسئولیت دارند.
    امین زاده اظهار کرد: شهروندان باید در قبال کالاها و محصولات بی کیفیت مطالبه گر باشند و در راستای اجرای حقوق شهروندی می خواهیم مطالبه گری از سوی مردم و ضرورت پاسخگویی از طرف مسئولان ایجاد شود.
    وی با تاکید بر لزوم شناساندن تولید کنندگان داخلی به مردم، خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان برای تقویت کیفیت مطلوب تولید داخلی باید میان اخلاق، معاش و تفکر ارتباط ایجاد کرد و امروز در کشور ما متخصص، صنعتگر، هنرمند و نظریه پردازان بسیار خوبی وجود دارد که اگر در کنار هم قرار داشته باشند، می توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.
    امین زاده اظهار داشت: اگر زندگی ما از پشتوانه علم و علم ما از مدد فرهنگ و تفکر بی بهره شود، وضعیت نامطلوبی خواهیم داشت؛ باید همه اینها در کنار هم به کمک اقتصاد کشور بیایند.
    دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به ضرورت حضور شرکت های دانش بنیان و تلفیق دانش و هنر برای تقویت کالای ساخت ایران، گفت: دانش، فکر و هنر باید به میدان بیاید وگرنه همچنان خام فروشی کرده و صنعت دیگران را وارد کشور می کنیم.
    وی افزود: فعالان اقتصاد دانش بنیان در یک فرآیند برد - برد به جای خام فروشی محصولات با ارزش افزوده را در کشور تولید کنند.
    امین زاده با تاکید بر نقش مردم افزود: برگزاری نمایشگاه ها و تورهای مختلف در ایران برای معرفی تولیدات ساخت داخل به مردم و حمایت از تولیدات داخلی، در راستای آگاهی بخشی و جلب اعتماد آنان برای مصرف محصول ساخت ایران حائز اهمیت است.
    وی ضرورت ایجاد امنیت حقوقی و اقتصادی برای تولید کنندگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: فرصت های انحصاری که در اختیار شرکت های خصوصی و یا دولتی خاص قرار می گیرد، باعث زمین خوردن تولیدات ساخت ایران می شود.
    دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه انحصار و استفاده از رانت باعث ایجاد فساد و دلسردی در اقتصاد جامعه می شود، افزود: دسترسی آزاد به اطلاعات و قوانین یکی از بخش های مهم منشور حقوق شهروندی است که رئیس جمهور بر اجرای آن تاکید داشته و آن را به همه دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ کرده است.
    امین زاده شفافیت و عدم تبعیض در دسترسی به اطلاعات را از مولفه های مهم در تقویت تولیدات ساخت ایران برشمرد و گفت: باید در فضای اقتصادی کشور شایسته سالاری را گسترش دهیم و شایستگی نباید فدای سلیقه یا گرایش های سیاسی خاص و تاثیر پذیری از آنان شود بلکه باید بی طرفانه شایستگان را برگزینیم و در غیر اینصورت شاهد دلال بازی ها در اقتصاد خواهیم بود.
    وی با اشاره به ضرورت توجه به پرداخت مالیات در فعالیت های اقتصادی، خاطر نشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا تولید کنندگان به پرداخت مالیات ترغیب شوند و در این راستا باید در ارائه اظهارنامه های مالیاتی اصل را بر صحت و اعتماد بگذاریم و مسیر مالیات های اخذ شده برای مودیان مشخص باشد.
    دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، حضور بخش خصوصی در واگذاری ها بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار، در اختیار قرار دادن تبلیغات با قیمت نازل به تولیدکنندگان، ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی های غیر تقلبی، فراهم کردن مواد اولیه برای تولید کنندگان و ایجاد زمینه برای افزایش تقاضای کالای ایرانی را از دیگر مولفه های رشد کیفیت و ترغیب مردم به استفاده از کالای ساخت ایران دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر