ممنوعیت واردات فرصتی برای رقابت پذیر شدن صنایع لوازم خانگی

عصر کالا- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: ممنوعیت واردات که در روزهای اخیر از سوی دولت اعلام شده فرصتی برای صنایع لوازم خانگی است تا با ارتقای فناوری و رقابت پذیر کردن محصول، سهم خود را از بازار افزایش دهند.

ممنوعیت واردات فرصتی برای رقابت پذیر شدن صنایع لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب الله انصاری افزود: در کنار ممنوعیت واردات باید فرهنگ سازی کنیم و تولید کنندگان هم باید توجه به کیفیت و توقعات مشتری را فصل الخطاب کار خود قرار دهند.

    وی اضافه کرد: نکته مهم خدمات پس از فروش است بنابراین همه تولیدکنندگان ما بویژه در بحث لوازم خانگی انرژی بر باید به مصرف کنندگان ، تضمین کیفیت دهند ،یعنی اگر تولیدکننده ای ماشین لباسشویی می فروشد باید بگوید که این ماشین لباسشویی تا حد مشخص یک تا دو سال دارای گارانتی است به این معنی که اگر اشکالی بوجود آمد محصول را تعویض کند. همچنین لوازم خانگی انرژی بر بعد از مدتی نیاز به سرویس ، تعمیر و خدمات دارد بنابراین تولیدکنندگان بعد از مدتی ارائه سرویس های دوره ای را در نظر بگیرند.

    انصاری با بیان اینکه در لوازم خانگی انرژی بر، بحث بهینه کردن انرژی یکی از نکات اصلی در ساختار کیفیت است گفت: امروز اگر هر کسی بخواهد وسیله انرژی بر بخرد حق دارد میزان مصرف انرژی و نوع گرید آن را بپرسد.

    وی با اشاره به اینکه از نظر ساختار فناوری و کیفیتی امروز لوازم خانگی انرژی بر از کمیت و کیفیت لازم برخوردار است افزود: صنایع لوازم خانگی ما هم تامین کننده نیاز کل جامعه از نظر کمی است و هم از نظر کیفی قابل رقابت است طوری که امروز برخی کشورها برندهای معروف لوازم خانگی خود را به کارخانجات لوازم خانگی انرژی بر ما سفارش می دهند که این کارخانجات با مجوز وزارت صنعت ، معدن و تجارت تولید می کنند .

    دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی اضافه کرد: نگاه تولیدکنندگان ما در توسعه بازار صرفا به داخل نیست بلکه امروز تولید ما صادرات گراست و به همین منظور واحدهای صنعتی ما امروز این نگاه را دریافته اند طوری که توانسته اند به برخی کشورهای اروپای غربی و حوزه خلیج فارس صادرات کنند که البته با برنامه ای که برای صادرات وجود دارد و با توجه به کیفیت و قیمت رقابتی قطعا این رویکرد رو به افزایش خواهد بود.

    انصاری گفت: تاکنون کارخانجات ما از 50 تا 80 درصد ظرفیت خود برای تولید استفاده می کردند که با این ممنوعیت، ظرفیت تولیدشان بالا خواهد رفت زیرا اگر قرار باشد واردات ممنوع شود این تولیدات باید جایگزین محصولاتی شود که ممنوعیت وارداتی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر