کرباسیان:

سیاست های ارزی برای حمایت از کالای ایرانی است

عصر کالا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیاست های ارزی چند روز اخیر در راستای حمایت از کالای ایرانی اتخاذ شده است.

سیاست های ارزی برای حمایت از کالای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری کرمان افزود: دولت در سیاست ارزی جدید خود از بخشهای اصلی اقتصاد حمایت می کند و بخشهای اساسی اقتصاد کشور که پیش از این دلار سه هزار و 800 تومانی دریافت می‌ کردند از این پس مابه التفاوت این قیمت با چهار هزار و 200 تومان را به صورت یارانه دریافت خواهند کرد.
    وی پیرامون التهابات روزهای گذشته در بازار ارز کشور و سیاست اتخاذ شده از سوی دولت در راستای تک نرخی کردن ارز با قیمت چهار هزار و 200 تومان و اتخاذ تصمیماتی در این راستا گفت: فلسفه سیاستهای جدید ارزی دولت برگرداندن آرامش به اقتصاد و رفع التهاب کاذب در همه بخشهای اقتصادی از جمله صادرات و تولید است.
    کرباسیان در ادامه با بیان اینکه تلاش مدیران کرمان از جمله استاندار موجب به سرانجام رسیدن 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان شد، گفت: کرمان در اقتصاد مقاومتی سرلوحه سایر استانهای کشور است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کرمان در سفر سال گذشته رئیس جمهوری افتتاح شد و 10 هزار میلیارد تومان پروژه دیگر نیز در این استان در حال انجام است.
    وی با تاکید بر اینکه استاندار کرمان تاکنون برای درخواست بودجه ای فراتر از لایحه سالانه به ما مراجعه نکرده است اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری در استان کرمان سطح انتظار ما را از استاندار کرمان بالاتر برده است.
    کرباسیان با اشاره به اینکه استان کرمان صنایع انحصاری بزرگ از جمله مس، فولاد، سنگ آهن و نیز کشاورزی منحصر به فردی دارد که همه این ظرفیتها باید در مسیر توسعه استان بیش از پیش به کار گرفته شود اظهار کرد: کم آبی یکی از چالش های بزرگ کشور و بویژه کرمان است که در این استان در طرح انتقال آب از نظر تامین منابع مالی و پیشرفت فیزیکی از برنامه زمان بندی جلوتر است که در بلندمدت مشکل آب استان کرمان را برطرف می کند.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار است به اتفاق اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، امروز پنجشنبه 30 فروردین ماه با فعالان اقتصادی استان کرمان دیدار و گفت و گو کند.
    بازدید از طرح های اقتصادی شهرستانهای رفسنجان و انار، افتتاح چند طرح بزرگ اقتصادی از جمله مرحله نخست بزرگترین واحد فروکروم کشور در رفسنجان و بازدید از مناطق زلزله زده استان از دیگر برنامه های وزیر اقتصاد و همراهان در سفر به استان کرمان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر