شرکت وان پلاس از موضع خود برای تولید گوشی منعطف می‌گوید

عصر کالا- بالاخره شرکت وان پلاس نظر خود را درباره تولید گوشی منعطف و رقابت با بقیه شرکت‌ها اعلام کرد.

شرکت وان پلاس از موضع خود برای تولید گوشی منعطف می‌گوید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، این روزها بازار تولید و طراحی گوشی‌های منعطف بسیار داغ است. شرکت‌های مختلفی طراحی‌های اولیه خود را به نمایش گذاشته‌اند و سامسونگ نیز به عنوان اولین شرکت به صورت رسمی از گوشی منعطف خود رونمایی کرد.

    البته الآن زمان مناسبی برای خرید یک گوشی منعطف نیست زیرا باید مشکلات این دستگاه در نسخه‌های بعدی مرتفع شود. شرکت‌های هوآوی، سامسونگ، اوپو، شیائومی، ال‌جی، موتورولا و حتی آلکاتل همگی در تلاش هستند که یک گوشی هوشمند منعطف طراحی کنند که بتواند از رقیبان خود پیشی بگیرد.

    اما در این بین شرکت اپل گفته است تا سال 2020 گوشی منعطفی رونمایی نمی‌کند. به نظر می‌رسد شرکت وان پلاس - OnePlus هم استراتژی مشابه‌ای در نظر گرفته است. احتمالاً هر دوی این شرکت‌ها می‌خواهند مزایا و معایب این دستگاه و واکنش کاربران به آن‌ها را مشاهده و سپس طراحی گوشی‌های منعطف خود را آغاز کنند. البته ممکن است بعضی از دلایل این دو شرکت با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال وان پلاس شرکتی است که به عرضه گوشی‌هایی با قیمت مناسب معروف است، در نتیجه ساخت چنین دستگاه گران قیمتی برای آن منطقی نیست.

    همچنین پیت لائو، مدیرعامل وان پلاس، هنگام مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های فناوری تائید کرد که این شرکت از مزایای تولید یک گوشی منعطف آگاه است اما تا الان هیچ روش ارزان قیمت‌تری برای تولید این نوع دستگاه وجود ندارد که با سیاست‌های این شرکت سازگار باشد. اساس این صحبت‌های مدیرعامل وان پلاس مشابه مواردی است که مسئولان شرکت آنر برای توجیه تردیدشان برای ورود به بازی گوشی‌ها منعطف اعلام کردند.

    مدل کسب و کار منحصر به فرد وان پلاس و منابع محدود آن توانایی مانور طراحان این شرکت را محدود می‌کند، به خصوص زمانی که آن‌ با غول‌های فناوری مقایسه شود.

    به هر حال باید گفت این شرکت به زودی یک گوشی با قابلیت نقطه اتصال 5G عرضه می‌کند. پیش نمایشی از این دستگاه را در رویداد MWC که در بارسلونا برگزار شد، دیدیم. به نظر می‌رسد گوشی وان‌پلاس 7 چیز متفاوتی باشد. در واقع به نظر می‌رسد این شرکت بیشتر به دنبال معرفی زودهنگام قابلیت 5G در گوشی‌های خود است تا منعطف بودن صفحه نمایش آن‌ها که به تکنولوژی گران قیمت‌تری نیاز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر