تولید نسخه انحصاری ویندوز ۱۰ برای دولت چین

عصر کالا- ارتباط بین شرکت مایکروسافت و دولت چین در گذشته چندان جالب نبوده است.

تولید نسخه انحصاری ویندوز ۱۰ برای دولت چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی ایران، مبنی بر اینکه شرکت مایکروسافت تجهیز تمام کامپیوترهای کارمندان دولت چین به نسخه‌ای انحصاری از ویندوز 10 را به عهده گرفته است.

    این نسخه انحصاری از ویندوز 10 با تغییراتی به دولت چین عرضه خواهد شد. نائب رئیس شرکت مایکروسافت در وبسایت Windows 10 Blog اعلام کرد:" دولت چین درخواست کرده است که در نسخه انحصاری این نهاد، قابلیت‌هایی همچون OneDrive که مورد نیاز کارمندان نیست، حذف شود و دولت در زمینه مدیریت به روز رسانی‌ها و استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری سیستم‌های کامپیوتری خود، دست بازی داشته باشد."

    نائب رئیس مایکروسافت در ادامه عنوان کرد که این پروژه، ساده نبوده است و نتیجه این زحمات در آژانس گمرک چین در شهر شانگهای و همچنین شرکت Westone Information Technology به بار خواهد نشست. شرکت لنووو نیز جزو اولین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات است که سیستم‌های عامل انحصاری دولت را به روی سخت افزارهای جدید نصب و امتحان خواهد کرد.

    در سال 2014، دولت چین نصب ویندوز 8 به روی کامپیوترهای دولتی را به دلیل ریسک بالای امنیتی، ممنوع اعلام کرد. دولت چین پس از آن، نسخه دست کاری شده لینوکس را به طور گسترده مورد استفاده قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر