به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین؛

هزینه تولید آیفون ۳۰ درصد افزایش می یابد

عصر کالا- به گفته کارشناسان جنگ تجاری آمریکا و چین سبب می شود هزینه های تولید آیفون ۳۰ درصد افزایش یابد.

هزینه تولید آیفون ۳۰ درصد افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، احتمال دارد قیمت آیفون 11 حدود 300 پوند افزایش یابد. به گفته کارشناسان جنگ تجاری میان آمریکا و چین احتمالاً سبب می‌شود هزینه‌های تولید محصولات اپل سر به فلک بکشد و بنابراین قیمت آن نیز بالطبع افزایش یابد.

    بیشتر گجت های شرکت اپل در چین ساخته می‌شوند اما جنگ تجاری میان دو کشور به معنای آن است که اپل مجبور می‌شود محصولات خود را در نقاط دیگری تولید کند.

    کارخانه «فاکس کان» که بسیای از آیفون‌ها را می‌سازد نیز اعلام کرده در صورت افزایش تعرفه‌های مالیات بر واردات محصولات چینی، محصولات اپل را در واحدهای خود در کشورهای دیگر تولید خواهد کرد. اگر اپل موبایل‌های خود را خارج از چین تولید کند هزینه‌های آن حدود 30 درصد افزایش می‌یابد.

    به نوشته بلومبرگ، این روند فقط به آیفون مربوط نیست تجهیزات آی پد، اپل واچ و رایانه‌های مک نیز در این کشور تولید یا سرهم بندی می‌شود.

    رزمری کوتس مدیر ارشد اجرایی شرکت خدمات مشاوره بلوسیلک در این باره می‌گوید: همزمان با انتقال تولید محصولات از آمریکا به آسیا در 20 سال گذشته، تمام زنجیره‌های تأمین زخایر نیز به این منطقه منتقل شده‌اند.

    هرچند بسیاری از شرکت‌های بزرگ می‌توانند مکان تولید محصولات خود را تغییر دهند اما این بدان معنا نیست که چنین تغییری یک شبه اتفاق می‌افتد. این روند نیازمند آموزش و استخدام کارگران بیشتری است. فرایند ایجاد دوباره یک زنجیره تأمین ذخایر 12 تا 18 ماه طول می‌شود.

    به گفته کوتس افزایش قیمت‌ها به کاهش تقاضای خریداران منجر می‌شود.

    این روند سبب می‌شود هزینه تولید آیفون 11 که در سپتامبر عرضه می‌شود صدها پوند افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر