ساخت دوربینی که تصاویر ۳بعدی ضبط می‌کند

عصر کالا- دوربین "Vuze XR" تصاویر را در دو حالت ۳۶۰ درجه و ۱۸۰ درجه ضبط می‌کند که برای اولین بار امکان ضبط فیلم‌های ۳بعدی و واقعیت مجازی را توسط یک دوربین فراهم کرده است.

ساخت دوربینی که تصاویر ۳بعدی ضبط می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، احتمالا تاکنون به تصاویر 360 درجه که به بینندگان اجازه می‌دهد تا با حرکت دادن یک نماد مرکزی روی صفحه، تصویر را بچرخانند و نمای 360 درجه محیط عکس را ببینند، برخورد کرده‌اید و شاید هم در یکی از مراکز تفریحی، هدست واقعیت مجازی را امتحان کرده‌اید.

    دوربین "Vuze XR" که توسط شرکت "HumanEyes Technologies" توسعه یافته است، نه تنها اجازه می‌دهد کاربران خاطرات خود را به صورت 360 درجه و کروی ثبت کنند، بلکه می‌تواند با لمس یک دکمه به یک دوربین سه بعدی تبدیل شود.

    این دوربین، مناسب افرادی است که می‌خواهند عمق بیشتری را در ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، برای مخاطبانشان به ارمغان بیاورند تا تصاویر را جذاب‌تر و پرطرفدارتر کنند و حتی تصاویر را به صورت واقعیت مجازی ضبط کنند و نیازی به حمل دو دوربین مختلف نداشته باشند.

    تاکنون جزئیات اندکی از نحوه عملکرد این دوربین منتشر شده است، اما می‌دانیم که این دستگاه می‌تواند ویدیوهای 360 درجه را با کیفیت 5.7K در حالت استاندارد ضبط کند. بدین صورت که دو دوربین این دستگاه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، یا با لمس یک دکمه، به حالت 180 درجه و ضبط تصاویر به شکل واقعیت مجازی می‌رود و به بینندگان اجازه می‌دهد با پوشیدن هدست واقعیت مجازی، خود را در فیلم غوطه‌ور کنند.

    با استفاده از فناوری دوربین 360 درجه و 180 درجه برای واقعیت مجازی، در کنار قابلیت اشتراک‌گذاری فوری و پخش زنده و مستقیم، همگان می‌توانند از عکس‌برداری آزادانه لذت ببرند.

    تصور کنید با این دوربین می‌توانید تصاویر یک کنسرت را به صورت 360 درجه ضبط کنید و یا در دورهمی‌های خود، عکس و فیلم‌های واقعیت مجازی بگیرید.

    دوربین "Vuze XR" برای عرضه در آخرین فصل سال 2018 و با قیمت حدود 400 دلار برنامه‌ریزی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر