همکاری مجدد سونی و اوپو در ساخت سنسور دوربین

عصر کالا- شرکت‌های سونی و اوپو در حال ساخت سنسور دوربین برای گوشی Oppo Find X۳ Pro هستند.

همکاری مجدد سونی و اوپو در ساخت سنسور دوربین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت اوپو در حال ساخت گوشی هوشمند جدید خود با نام Oppo Find X3 Pro است که از یک سنسور دوربین بسیار با کیفیت که توسط سونی ساخته شده است استفاده خواهد کرد. یک منبع خبری در این باره اعلام کرده است که هر دو شرکت توانسته‌اند ساخت گوشی را تا جای بسیار خوبی جلو ببرند و به این ترتیب باید شاهد استفاده از یک دوربین فوق العاده خاص در پرچمدار جدید شرکت اوپو باشیم. دو شرکت سونی و اوپو در زمینه تولید سنسور دوربین رابطه تجاری بسیار خوبی دارند و گوشی Oppo Find X2 Pro نیز در زمان عرضه از یک دوربین با کیفیت از نوع IMX689 استفاده می‌کرد که اندازه آن 1/1.43 بود که برای یک گوشی هوشمند عدد فوق العاده‌ای است.

    گوشی Find X2 Pro از یک دوربین با لنز 84 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد که مجهز به فیلتر Quad Bayer بود و می‌توانست 12 میلیون پیکسل 2.24 میکرومتری تولید کند. علاوه بر این ISO استفاده شده در این گوشی دوگانه بود و هر کدام از آن‌ها در مناطق مختلف عملکرد خاصی را از خود نشان می‌دادند، گفتنی است؛ پرچمدار فعلی اوپو به دیافراگم f/1.7 با فاصله کانونی 25 میلی متری مجهز شده است.

    پیشرفت سنسور دوربین پرچمدار جدید اوپو
    سنسور جدید تولید شده توسط سونی IMX789 نام دارد که از سنسور قبلی این شرکت پیشرفته‌تر بوده و احتمال دارد لنز اصلی آن به 108 مگاپیکسل ارتقا یابد و در صورتی که این اتفاق بیوفتد باید شاهد گرفتن تصاویری فوق باکیفیت و با جزئیات بسیار بالا باشیم. با این حال هنوز اطلاعات زیادی از این گوشی در دسترس نیست و باید تا زمان اعلام شرکت اوپو منتظر معرفی این گوشی ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر