خطر هک در کمین دوربین‌های اینترنتی

عصر کالا- بسیاری از شرکت‌های سازنده دوربین‌های اینترنتی آنها را همراه با کلمات عبور ثابت و غیرقابل تغییر عرضه می‌کنند و همین امر باعث می شود تغییر این کلمات عبور برای کاربران ممکن نباشد.

خطر هک در کمین دوربین‌های اینترنتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آرس تکنیکا، همین امر دوربین های اینترنتی را به طعمه‌ای جذاب برای هکرها مبدل کرده، زیرا آنها می دانند با دسترسی به کلمات عبور یاد شده می توانند به طور دائمی کنترل آنها را در دست بگیرند و اطلاعات خصوصی افراد را سرقت کنند.

    از جمله دوربین های اینترنتی امنیتی که به همین علت به راحتی قابل هک هستند، می توان به دوربین های چینی Foscam اشاره کرد که در برابر نفوذ هکرها از راه دور آسیب پذیر هستند و می توان به خروجی فایل های ویدئویی آنها دسترسی پیدا کرد.

    همچنین می توان فایل های ویدئویی ذخیره شده این دوربین ها را بارگذاری کرد و از طریق آنها به شبکه های محلی دیگر نیز نفوذ نمود.

    گزارش 12 صفحه ای شرکت امنیتی اف – سکیور همچنین حاکی است 18 آسیب پذیری در دوربین های تولیدی Foscam وجود دارد که علیرغم هشدار به این شرکت در ماه های گذشته هنوز برطرف نشده است.

    تمامی این مشکلات در دوربین های برند Opticam i5 HD هم وجود دارند و برخی از آنها در دوربین Foscam C2 هم مشاهده شده اند. دوربین های هک شده از این طریق می توانند در قالب یک شبکه بوت نت برای اجرای حملات اینترنتی هم به کار گرفته شوند.

    این آسیب پذیری تا بدان حد جدی است که حتی می توان میان افزار اصلی دوربین را با یک میان افزار آلوده به طور دائمی جایگزین کرد که توسط برنامه های امنیتی هم قابل شناسایی نباشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر