این قاب آیفون را به یک دوربین حرفه ای تبدیل می کند

عصر کالا- اگر چه دوربین دیجیتال گوشی آیفون از توانمندی های فوق العاده ای برخوردار است، اما نصب یک قاب حرفه ای جدید این قابلیت ها را دوچندان می کند.

این قاب آیفون را به یک دوربین حرفه ای تبدیل می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اقتصادآنلاین ؛ شرکت Miggo سازنده تجهیزات جانبی دوربین های عکاسی قاب منحصر به فردی موسوم به Pictar را برای گوشی آیفون طراحی کرده که امکانات گسترده ای برای کنترل فیزیکی دوربین گوشی مذکور را در دسترس کاربران قرار می دهد.
    این قاب همچنین مجهز به امکانات مناسبی برای ارتقای کیفیت عکس های گرفته شده با آیفون است. البته این به معنای تبدیل دوربین این گوشی به دوربینی با دقت دوربین های حرفه ای DSLR نیست. اما وضوح و جزییات عکس ها بدین شیوه بیشتر می شود.
    قاب یاد شده تقریبا سه چهارم گوشی آیفون را دربر می گیرد، هر چند لنز گوشی را نمی پوشاند. این قاب با آیفون 4 اس و مدل های بعدی آیفون تا آیفون 7 سازگاری دارد. البته این قاب از استحکام لازم برای حفاظت از گوشی در برابر سقوط و فشارهای ناگهانی برخوردار نیست. قاب مذکور باعث می شود آیفون ظاهری شبیه به دوربین های کلاسیک پیدا کند.
    قاب یاد شده در دسترس گرفتن آیفون برای عکاسی را هم تسهیل کرده و مهره های تعبیه شده بر روی آن دسترسی به گزینه های مختلف عکاسی و فیلمبرداری آیفون را تسهیل می کنند.
    این قاب دارای سه دکمه چرخان برای کنترل میزان زوم، تعیین حالت عکاسی و در نهایت کنترل میزان نوردهی است و برای بهینه سازی استفاده از آنها برنامه موبایلی Pictar نیز قابل نصب بر روی گوشی و استفاده است.
    مهم ترین مزیت این قاب و برنامه اش اعمال سریع تنظیمات مورد نظر کاربر برای عکاسی بر روی دوربین است، کاری که در حالت عادی باید با لمس نمایشگر و انتخاب تک به تک گزینه ها در منوی تنظیمات آیفون انجام می شود. قاب Pictar برای انتقال دستورات به گوشی به جای وای فای و بلوتوث از اصوات با فرکانس بالا استفاده می کند. گوشی با دریافت این اصوات که گوش انسان قادر به شنیدنشان نیست، تنظیمات اعمال شده از طریق دکمه ها را عملیاتی می کند.
    برای استفاده از این قاب باید باتری های 13 دلاری CR 1/2 AA خریداری شوند که برای 4 تا 6 ماه استفاده کافی هستند. از جمله امکانات برنامه موبایلی این قاب هم می توان به فوکوس دستی و مجزا، افزودن چند حالت عکاسی جدید به آیفون، اعمال تنظیمات اضافی بر روی شاتر و ISO، حالت های ورزشی و ماکروی جدید، اضافه شدن فیلترهای جدید عکاسی و ... اشاره کرد. قیمت این قاب عکاسی 100 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر