تاسیس کارخانه تولید دوربین آیفون؛ این بار در ویتنام

عصر کالا- شرکت ال‌جی اینوتک به منظور تسهیل در تأمین دوربین های گوشی آیفون شرکت اپل، کارخانه‌ جدیدی در ویتنام راه‌اندازی کرده است.

تاسیس کارخانه تولید دوربین آیفون؛ این بار در ویتنام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این نخستین باری است که شرکت ال جی اینوتک ( LG Innotek) برای تامین تقاضای شرکت آمریکایی اپل در یک کشور خارجی، قطعات مورد نیازش را تولید می‌کند.

    در واقع باید گفت که شرکت کره ای ال‌جی به منظور کاهش هزینه های خود، اقدام به ساخت و ایجاد کارخانه ای جدید در ویتنام کرد تا در آن بتواند با هزینه تمام شده کمتر و در نتیجه سود بیشتری، دوربین گوشی‌های هوشمند آیفون شرکت اپل را بسازد و تحویل شریک تجاری آمریکایی‌اش بدهد.

    بر اساس گزارش های منتشر شده، ال‌جی اینوتک به‌تازگی اعلام کرده است که کار ساخت کارخانه‌ جدید خود واقع در کشور ویتنام را که به ارزش 230 میلیون دلار بوده است، به اتمام رسانده و فعالیت‌ آن را به‌ طور آزمایشی آغاز کرده است.

    این شرکت قصد دارد در کارخانه جدید و نوساز خود در ویتنام، دوربین های اصلی گوشی آیفون را تولید کند. این کارخانه قرار است هم دوربین های تکی و هم دوربین های دوگانه را که در قسمت پشت گوشی های آیفون نصب می‌شوند را بسازد . ظرفیت تولید این کارخانه 100 هزار واحد دوربین است که برآورد می‌شود این شرکت بتواند تا پایان سال جاری میلادی، تعداد واحدهای مورد نیاز را به اپل تحویل دهد.

    شرکت اپل از مشتریان همیشگی ال جی اینوتک بوده است. درآمد این شرکت در سال جاری میلادی، معادل 6.2 میلیارد دلار برآورد شده که 3.54 میلیارد دلار آن از فروش  دوربین های گوشی های آیفون اپل بوده است.

    ال جی اینوتک نیز برای اپل همواره تامین کننده خوبی به شمار می آمده است؛ به گونه ای که همواره رضایت مدیران، طرفداران و کاربران محصولات اپل را جلب کرده است. هم اکنون نیز با این اقدام جدید خود به ساخت کارخانه در ویتنام، این شرکت کره ای قصد دارد میزان فروش واحدهای موردنیاز اپل را افزایش دهد. از آنجایی که هزینه خدمات و کارکنان در ویتنام یک دهم هزینه آن در کره جنوبی است، می توان گفت این شرکت تصمیم هوشمندانه ای در خصوص کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری خود، اتخاذ کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر