قدیمی‌ترین دوربین وب جهان خاموش می‌شود

عصر کالا- دوربین موسوم به Fogcam که در سال ۱۹۹۴ میلادی به منظور نظارت بر تغییرات آب و هوا در دانشگاه ایالت سن فرانسیسکو نصب شد و از آن زمان تا کنون به طور مستمر روشن بوده است، خاموش می‌شود.

قدیمی‌ترین دوربین وب جهان خاموش می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، اکنون جف شوارتز و دن ونگ سازندگان این دوربین قصد دارند آن را برای همیشه خاموش کنند زیرا به اعتقاد آن‌ها دیگر فضای مناسبی برای قرار دادن دوربین وجود ندارد.

    به گفته آن‌ها دوربین در تاریخ 30 آگوست سال جاری میلادی خاموش خواهد شد. البته وب‌سایتی که امکان دسترسی به این دوربین را فراهم می‌کرد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
    به گفته شوارتز نصب اولین دوربین وب زنده دنیا در سال 1993 میلادی در دانشگاه کمبریج الهام بخش او برای راه‌اندازی این دوربین بوده است. دوربین وب کمبریج که برای مراقبت از یک قهوه‌جوش عمومی نصب شده بود، در سال 2011 میلادی خاموش شد.
    در سال 1994 شوارتز و ونگ دو برنامه نویس جوان بودند و از پروژه راه‌اندازی دوربین وب به عنوان روشی برای تمرین برنامه‌نویسی و آشنایی با فناوری‌های اولیه وب استفاده می‌کردند.

    به گفته آن‌ها این دوربین یک پروژه کوچک آزمایشی بود که توانست حیات خود را از روزهای آغازین دنیای اینترنت، به مدت 25 سال رقم بزند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر