توسط هکرها صورت گرفت؛

هک دوربین های نظارتی تنها ۹۸ ثانیه بعد از اتصال به اینترنت !

عصر کالا- میزان امنیت دوربین های نظارتی قابل اتصال به اینترنت تا بدان حد پایین است که تنها ۹۸ ثانیه پس از اتصال به شبکه توسط هکرها آلوده شدند.

هک دوربین های نظارتی تنها ۹۸ ثانیه بعد از اتصال به اینترنت !
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از نتورک ورلد، دوربین های یاد شده که معمولا به پورت های یو اس بی متصل می شوند از حداقل قابلیت های امنیتی ضروری نیز برخوردار نیستند و با توجه به ضعف تنظیمات امنیتی پیش فرض و عدم تغییر آنها توسط کاربر هک کردن آنها توسط هکرها بدون دشواری خاصی ممکن است.

    راب گراهام محقق امنیتی در این باره می گوید: تنها با صرف 98 ثانیه وقت توانسته یکی از این دوربین ها را به بدافزار Mirai آلوده کند.

    وی می گوید: می توان دوربین های امنیتی را به شیوه های مختلفی آلوده کرد و محتوای ضبط شده توسط آنها را هم به راحتی مشاهده کرد.

    بدافزار Mirai بعد از آلوده کردن یک دوربین می تواند به سرعت از طریق شبکه اینترنت به دنبال دیگر دوربین های آسیب پذیر بگردد و آنها را نیز آلوده کند. به گفته راب گراهام تمامی این اتفاقات تنها در چند ثانیه رخ می دهد و قربانیان نیز متوجه این مساله نمی شوند.

    وی هشدار داده است با توجه بع گسترش استفاده از اینترنت اشیا و اتصال انواع وسایل الکتریکی به شبکه مجازی باید برای ارتقای امنیت این نوع وسایل فکری اساسی کرد. در غیر این صورت هکرها به راحتی می توانند صدها میلیون وسیله و ابزار را آلوده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر