۳ بیمارستان آمریکایی به هکرها باج دادند

عصر کالا- حمله باج افزاری به سیستم های رایانشی ۳ بیمارستان در آمریکا سبب شد آنها از پذیرش بیماران جدید خودداری کنند. البته با پرداخت باج، بیمارستان ها به اطلاعات خود دسترسی یافتند.

۳ بیمارستان آمریکایی به هکرها باج دادند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، حمله یک باج افزار به سیستم های رایانشی 3 بیمارستان در آلاباما سبب شد این بیمارستان ها از پذیرش بیماران جدید خودداری کنند.

    سازمان دولتی DCH Health System که سیستم های خدمات درمانی  منطقه ای را در آمریکا اداره می کند، روز گذشته اعلام کرد، سیستم های رایانشی بیمارستان ها دوباره آنلاین شده است.

    البته در این بیانیه ذکر نشده چگونه سیستم های رایانشی بیمارستان ها به اطلاعات خود دسترسی یافته اند اما به نوشته یکی از نشریه های خبری محلی،  DCH Health System به هکرها باج پرداخت کرده است.

    این سازمان اعلام کرده بود بیمارستان های تحت پوشش آن واقع در توسکالوزا، نورث پورت و فایت،به دلیل وجود بدافزار از سه شنبه هفته گذشته تاکنون از پذیرش بیماران جدید در خودداری کرده اند. مراجعان به این بیمارستان ها به مراکز درمانی دیگر فرستاده می شدند. 

    البته در بیانیه سازمانDCH Health System ذکر شده بیمارستان ها طی امروز و فردا نیز فقط بیمارانی با شرایط وخیم را قبول می کنند. طبق اعلام بیمارستان ها هکرها با استفاده از  نوعی از باج افزار Ryuk فایل هایشان را قفل کرده بودند.

    این سه بیمارستان در غرب آلاباما فعال هستند و حدود 850 تخت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر