هکرها بلندگوی اکو را تبدیل به میکروفون جاسوسی کردند

عصر کالا- با هک شدن بلندگوی هوشمند اکوی شرکت آمازون هکرها این بلندگو را به میکروفونی برای ضبط اصوات محیطی و جاسوسی از کاربران مبدل کردند.

هکرها بلندگوی اکو را تبدیل به میکروفون جاسوسی کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ورج، البته برای موفق بودن این حمله دسترسی فیزیکی به بلندگو ضروری است و لذا امکان این نوع سوءاستفاده از راه دور وجود ندارد.

    از سوی دیگر این روش هک تنها برروی بلندگوی های قدیمی شرکت آمازون قابل اعمال است و بلندگوهای جدیدی که امسال توسط آمازون ساخته شده اند قابل هک و نفوذ نیستند.

    علیرغم همه این چالش ها در صورت موفقیت آمیز بودن این حملات، هکرها می توانند اکو را به یک بلندگوی زنده مبدل کنند و صدای محیط اطراف را به طور زنده دریافت و ضبط کنند. همچنین از این طریق می توان اطلاعات خصوصی مربوط به نحوه استفاده کاربران از اکو را جمع آوری و برای هکرها ارسال کرد.

    مارک بارنرز که این کار را انجام داده می گوید تنها کافیست که کارت اس دی دستکاری شده را وارد اکو کرد و میان افزار آن را بوت کرد تا سپس این بلندگو هک و داده های آن سرقت شود.

    آمازون در واکنش اعلام کرده که از این موضوع آگاه شده و در حال بررسی موضوع به منظور حفاظت از امنیت کاربران خود است. همچنین این شرکت از کاربران خواسته با مراجعه به یک نمایندگی معتبر میان افزار اکو را به روز کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر