مقصر حمله سایبری به اوبر شناسایی شد

عصر کالا- یک مدیر ارشد امنیتی در شرکت اوبر اعلام کرده که حمله سایبری سال ۲۰۱۶ توسط هکرهایی در کانادا و آمریکا صورت گرفته است.

مقصر حمله سایبری به اوبر شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از ایسنا، جان فلین - مدیر ارشد بخش تکنولوژی و امنیت سایبری شرکت اوبر - اعلام کرده است که حمله سایبری سال 2016 میلادی به این شرکت که موجب شد اطلاعات شخصی، خصوصی و مالی بیش از 25 میلیون کاربر افشا شود، توسط دو هکر که در کانادا و فلوریدای ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کرده‌اند، صورت گرفته است.

    وی در ادامه گفت که از این 25 میلیون کاربر، 4.1 میلیون نفر راننده خودروهای شرکت اوبر بودند که تحت تاثیر این حمله سایبری متحمل آسیب و خسارات بسیاری شدند.

    این حمله سایبری که در سال 2016 میلادی، تقریبا دو سال پیش رخ داد، موجب شد که رئیس تازه‌کار شرکت اوبر - دارا خسروشاهی -، دو نفر از کارمندان بخش امنیت سایبری اوبر را که به سهل‌انگاری و اهمال کاری متهم شده بودند، اخراج کند.

    اوبر یک سال پس از وقوع حمله سایبری 2016 و هک اطلاعات کاربرانش، مجبور شد در ماه نوامبر سال گذشته، این حمله سایبری را رسانه‌ای کند و تازه آن زمان بود که معلوم شد اطلاعات بیش از 57 میلیون نفر از کاربرانش در بسیاری از نقاط جهان به سرقت رفته است.

    فلین در شهادت‌نامه خود خطاب به کمیته بررسی سنا به حمله سایبری اوبر نوشته و عنوان کرده است که هکر مربوطه اطلاعات مربوط به کاربران را توسط یکی از کارمندان خود اوبر دریافت می‌کرده است. وی یک مرد 20 ساله در فلوریدای ایالات متحده آمریکا بوده که مدعی شده شریکش در کانادا با وی همکاری کرده است.

    شرکت اوبر (Uber) یک سرویس آنلاین درخواست خودرو و تاکسی مستقر در سان فرانسیسکو ایالات متحده آمریکاست. کاربران با نصب و عضویت در اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمند قادر خواهند بود با یافتن و تماس با نزدیکترین راننده، به مقاصد و موقعیت مورد نظر خود سفر کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر