رفع ۶ آسیب پذیری خطرناک

«فلش پلیر» را به روزرسانی کنید

عصر کالا- مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای از رفع ۶ آسیب پذیری خطرناک سایبری در محصولات کمپانی ادوبی (Adobe ) با به روزرسانی «فلش پلیر» خبر داد.

«فلش پلیر» را به روزرسانی کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، کمپانی ادوبی در ماه سپتامبر 2018 به روز رسانی های مهمی را منتشر کرده که 6 آسیب پذیری خطرناک در محصولات خود را رفع می کند.

    این به روزرسانی ها بیشتر روی محصولات Flash Player و ColdFusion این کمپانی متمرکز است. این آسیب پذیری ها که از نوع Remote Execute Command روی سرورهای آسیب پذیر ColdFusion بوده و امکان نفوذ و اعمال تغییرات روی سرورهای آسیب پذیر را برای نفوذگران فراهم می آورد.

    توصیه اکید به کاربران استفاده کننده از دو محصول فوق این است که حتما نرم افزارهای خود را به روز رسانی کنند.

    به روز رسانی شماره APSB18-31 برای محصول Flash Player این کمپانی روی پلتفورم های ویندوزی، macOS، لینوکس و ChromeOS وجود دارد و نسخه آسیب پذیر به شماره 30.0.0.154 است که این آسیب پذیری توسط تیم Security Response Center کمپانی مایکروسافت گزارش شده است و پس از به روز رسانی، نسخه آن به شماره 31.0.0.108 ارتقا خواهد یافت.

    در همین حال به روز رسانی شماره APSB18-33 که برای محصول ColdFusion 2018 and 2016 ارائه شده 11 آسیب پذیری را شامل می شود. در این میان، 5 آسیب پذیری به نفوذگر این اجازه را می دهد که از راه دور روی سرور، کدهای مخرب را اجرا کند و باقی آسیب پذیری ها مربوط به بازنویسی روی فایلهای موجود در سرور است.

    البته هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا هکرها از این آسیب پذیری ها استفاده کرده اند در دسترس نیست. با این وجود توصیه کمپانی ادوبی برای مدیران سرورهای ColdFusion که به روزرسانی های لازم را انجام نداده اند این است که سیستم خود را Lockdown کنند.

    جدول توضیحات آسیب پذیری های منتشر شده و شماره شناسایی آنها در سایت مرکز ماهر در دسترس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر