وان پلاس، هک کارت‌های اعتباری مشتریانش را تایید کرد

عصر کالا- شرکت وان پلاس که چند روز پیش وب‌سایت فروش اینترنتی محصولاتش هک شده بود، هم اکنون هک و نفوذ هکرها به وب سایتش را تایید کرد.

وان پلاس، هک کارت‌های اعتباری مشتریانش را تایید کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، چند روز پیش بود که هکرها با حمله و نفوذ به وب‌سایت شرکت وان پلاس چینی، اطلاعات کارت‌های اعتباری مشتریان این وب‌سایت را به سرقت بردند.

    پس از انتشار گزارش‌ها و شکایت‌های بسیاری از سوی کاربران و مشتریان که از وب‌سایت شرکت وان پلاس چین خرید اینترنتی کرده بودند، یک موسسه فعال در زمینه امنیت سایبری تحت عنوان "فیدوس" کشف و اعلام کرده بود که در وب‌سایت شرکت وان پلاس، سازنده گوشی‌های هوشمند و محصولات تکنولوژی در چین، یک حفره امنیتی وجود دارد که به مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا اطلاعات خصوصی، محرمانه و مالی موجود در کارت‌های اعتباری کاربران و مشتریانی را که خرید اینترنتی کرده‌اند، به سرقت ببرد.

    گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن بود که صدها نفر در چین و سایر کشورهای جهان با چنین مشکلات مشابهی روبرو شده و از بانک مربوطه و سپس شرکت وان پلاس شکایت کرده‌اند چراکه آنها ادعا کرده‌اند که مقادیر زیادی از پول موجود در کارت‌های اعتباری و اطلاعات مربوط به آنها هک شده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

    شرکت چینی وان پلاس روز جمعه در ایمیلی به کاربران، مصرف کنندگان و خریداران محصولات خود اعلام کرد که ممکن است اطلاعات خصوصی و مالی کارت‌های اعتباری از جمله شماره کارت اعتباری، تاریخ انقضا و کدهای امنیتی درج شده برروی کارت‌های اعتباری مشتریانش در معرض سوءاستفاده قرار گرفته باشد.

    این شرکت با این اقدام قصد داشته به کاربران و مشتریانش هشدار بدهد تا از بوجود آمدن هرگونه مشکل و سرقت پول موجود در حساب‌های بانکی کاربران جلوگیری بعمل بیاورند و به بانک‌های مربوطه مراجع کرده و کارت‌های بانکی خود را  تعویض کنند. این ایمیل همچنین در شبکه اجتماعی توییتر این شرکت نیز ارسال شد تا در معرض دید عموم کاربران قرار بگیرد.

    متن این پست در توییتر به این صورت است:"ما به محض اینکه از مشکل هک و نفوذ هکرها به وب سایت شرکت وان پلاس مطلع و باخبر شدیم، بلافاصله با بهره‌مندی از دانش متخصصان امنیت سایبری خود مشکل مربوطه را تحت بررسی قرار دادیم و پس از مشخص شدن ماجرای هک وب سایت، درگاه پرداخت اینترنتی سایت را به حالت تعلیق درآوردیم تا هرچه سریع‌تر با انجام اقدامات امنیتی لازم آن را به حالت عادی بازگردانیم".

    شرکت وان پلاس یک شرکت فعال در عرصه تکنولوژی  و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی است که در  سال  2013  میلادی تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شنزن چین واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر