به کمک هکرها؛

باتری موبایل رازهای صاحبش را فاش می کند

عصر کالا- باتری موبایل هر کاربر شخصی ترین رازهای او را بدون اطلاعش فاش می کند و هکرها می توانند با رصد آن متوجه شوند او در موبایلش چه تایپ کرده، چه زمان عکس گرفته و آخرین تماس او چه بوده است.

باتری موبایل رازهای صاحبش را فاش می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, محققان روشی یافته اند تا هرچه را که کاربر در موبایل خود می خواند و تایپ می کند را با بررسی میزان شارژ باتری او دریابند. برای این منظور آنها  یک میکروکنترلر در باتری موبایل کار گذاشتند تا جریان برق را در داخل و خارج دستگاه ثبت کند. در مرحله بعد آنها با استفاده از هوش مصنوعی هر میزان جریان برق را با ضربه به کلیدهای مختلف کیبورد مرتبط کردند.

    هکرها با کمک چنین روشی می توانند پسوردهای کاربر را ثبت و همچنین وب سایت های مورد توجه کاربر، آخرین باری که از دوربین استفاده شده و زمان برقراری تماس را رصد کنند. برای چنین حمله ای موبایل باید در حال استفاده و خارج از وضعیت شارژ باشد.

    کشف این تهدید امنیتی نتیجه پژوهش جدیدی است که در دانشگاه تگزاس انجام شده و قرار است در «سمپوزیوم سالانه فناوری های افزایش حریم خصوصی» در بارسلونا ارائه شود.

    باتری های موبایل هدف جالبی برای هکرها هستند زیرا تمام فعالیت های دستگاه را آشکار می کنند.

    هکرها برای چنین حمله ای از روش ردیابی استفاده می کنند که در باتری های هوشمند استفاده می شود.

    باتری های هوشمند که به طور روزافزون در موبایل های جدید استفاده می شوند، مصرف شارژ هر اپلیکیشین و ویژگی دستگاه را به طور جداگانه رصد می کنند و عمر باتری دستگاه را می افزایند.

    هکرها با روشی مشابه می توانند مصرف شارژ را رصد و فعالیت های کاربر، هر آنچه که او در موبایلش تایپ می کند را بررسی کنند.

    البته به گفته محققان تاکنون هیچ حمله ای با این شیوه در دنیای واقعی ثبت نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر