هک شدن بلندگوهای بی سیم برای مردم آزاری شبانه

عصر کالا- محققان شرکت امنیتی «ترندمیکرو» آسیب پذیری خطرناکی را در بلندگوهای بی سیم سونوس شناسایی کرده اند که به هکرها امکان می دهد از این بلندگوها به اشکال مختلف سواستفاده کنند.

هک شدن بلندگوهای بی سیم برای مردم آزاری شبانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با هک شدن این بلندگوها پخش موسیقی بدون اجازه کاربر از طریق آنها ممکن می شود و هکرها می توانند به درون شبکه وای – فای مورد استفاده کاربران نفوذ کنند.

    ضعف امنیتی یادشده به گونه ای است که با اسکن کردن آنلاین شبکه های وای – فای می توان بلندگوهای بی سیم سونوس را شناسایی کرد و سپس از همین طریق آنها و همین طور شبکه وای – فای متصل به آنها را مورد سواستفاده قرار داد.

    هکرها با کنترل بلندگوهای بی سیم یادشده می توانند به وسایل سازگار با گوگل هوم و الکسا نیز دسترسی پیدا کنند و فرامین مد نظر خود را بر روی آنها هم اجرا کنند.

    از این روش می توان برای پخش صداهای آزاردهنده از طریق بلندگوهای هوشمند مانند صدای گریه بچه یا شکسته شدن شیشه در نیمه های شب استفاده کرد و ساکنان یک خانه را دچار ترس و وحشت کرد.

    کارشناسان امنیتی می گویند این مشکل تنها در 2 تا 5 هزار واحد از بلندگوهای تولیدی سونوس وجود دارد. شرکت سازنده هم یک وصله امنیتی نرم افزاری برای برطرف کردن آسیب پذیری یادشده عرضه کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر