هک کردن گوشی های هوشمند با استفاده از بلندگوی ۵ دلاری

عصر کالا- هکرهای خلاق روش جدیدی را برای کنترل گوشی های هوشمند و نفوذ به آنها با استفاده از امواج صوتی و با کمک گرفتن از یک بلندگوی ۵ دلاری پیدا کرده اند.

هک کردن گوشی های هوشمند با استفاده از بلندگوی ۵ دلاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، محققان می گویند با استفاده از این روش می توان طیف گسترده ای از گوشی های هوشمند را هک کرد. برای این کار باید به تراشه ای نفوذ کرد که هدف از نصب آن در گوشی ها مکان یابی افراد و پی بردن به سرعت حرکت آنهاست.

    برای نفوذ به تراشه مذکور تنها باید از یک بلندگوی 5 دلاری استفاده کرد که امواج صوتی تولید شده توسط آن برای نفوذ به تراشه یاد شده قابل استفاده است. فرکانس های صوتی مذکور با فریب این تراشه می توانند اطلاعات موجود در آن را تخلیه کرده و به داده های دیگر بخش های گوشی نیز دسترسی پیدا کنند.

    هکرها توانسته اند با استفاده از همین روش ساده گوشی های هوشمند را مجبور به پخش ویدئوهای ذخیره شده کنند. آنها از همین طریق برنامه کنترل خودروی هوشمند افراد را هم فعال کرده اند و به نظر می رسد در آینده سواستفاده های گسترده تری از همین طریق انجام شود.

    البته باید توجه داشت که اجرای این روش مستلزم وجود برخی آگاهی های فنی است و هر فردی نمی تواند از این طریق به گوشی های هوشمند نفوذ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر