اپل روش هک آیفون را مسدود می کند

عصر کالا- اپل قصد دارد با تغییری در بخش تنظیمات آیفون به هکرها اجازه ندهد اطلاعات کاربران را از موبایل هایشان استخراج کنند.

اپل روش هک آیفون را مسدود می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اپل اعلام کرده بخش تنظیمات آیفون را تغییر می دهد تا روشی را مسدود کند که سازمان های جاسوسی با کمک آن اطلاعات موبایل کاربر را استخراج می کنند.
    این شرکت قصد دارد از تمام مشتریان خود محافظت کند، به خصوص افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که اطلاعات شان به طور مرتب توسط مجرمان سایبری کنترل می شود.
    در همین راستا اپل  قصد دارد پیش فرض تنظیمات در سیستم عامل آیفون را تغییر دهد تا برقراری ارتباطات از طریق پورت شارژ (هنگامیکه موبایل بیش از یک ساعت قفل است) را قطع کند.
    در حالت معمول برای ورود به آیفون، هکر دفعات محدودی می تواند رمز دستگاه را حدس بزند و پس از آن دستگاه فریز یا اطلاعات آن پاک می شود. اما با کمک روش مذکور هکرها می توانند قبل از فریز شدن یا پاک شدن اطلاعات وارد دستگاه شوند.
    به هرحال تغییر تنظیمات آیفون بدان معناست که پس از گذشت یک ساعت هکرها نمی توانند از روش مذکور استفاده کنند.
    این درحالی است که برخی شرکت ها دستگاه هایی را با چنین قابلیتی به قیمت هزاران دلار می فروشند. این شرکت ها به ازای باز کردن قفل هر موبایل 50 دلار دریافت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر