گجت‌های روزمره در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر هستند

عصر کالا- محققان امنیتی با بررسی گجت‌های مورد استفاده روزمره از جمله انواع گوشی‌های موبایل، هدفون‌، لپ‌تاپ، دستیارهای دیجیتال و بلندگوها دریافتند بسیاری از این ابزارها در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر هستند و ممکن است به یک وسیله سایبری سطح پایین و خطرناک تبدیل شوند.

گجت‌های روزمره در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، این نقطه ضعف امنیتی گجت‌ها ممکن است موجب آسیب رساندن به سلامت فیزیک کاربران و آزار و اذیت و اختلال در عملکرد سازمان‌ها شود.

    در این تحقیقات از ویروس‌های سفارشی برای تغییر شدت و کیفیت صوت بلندگوها استفاده شد و محققان توانستند با استفاده از این ویروس‌ها صداهای خطرناکی را برای دوره‌های زمانی طولانی ایجاد کنند. به گفته محققان این دستکاری‌ها هم به صورت محلی و هم از راه دور قابل انجام هستند.
    در یکی از این حملات آزمایشی با استفاده از یک برنامه، شبکه‌های وای فای و بلوتوث برای شناسایی بلندگوهای آسیب‌پذیر اسکن شدند و سپس محققان کنترل این بلندگوها را به دست گرفتند. پس از آن توانستند هریک از این بلندگوها را به یک سلاح صوتی خطرناک تبدیل کنند.
    در برخی از موارد این صداها تنها موجب آزار مردم می‌شد، اما پخش طولانی این صداها می‌تواند موجب آسیب دستگاه شنوایی شود. در یک مورد نیز گجت مورد تهاجم دچار آسیب و عملکرد آن متوقف شد.
    این آزمایشات در یک محفظه ضد صدا و بدون حضور انسان‌ در محیط انجام گرفت. قرار است نتایج این تحقیقات در تاریخ 11 آگوست در کنفرانس هکری Def Con که در لاس وگاس برگزار خواهد شد، ارائه گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر