مایکروسافت:

کم‌کاری دولت‌ها عامل گسترش باج‌افزار اخیر است

عصر کالا- شرکت مایکروسافت در اطلاعیه ای کم‌کاری دولت‌ها در زمینه امنیت اطلاعات را عامل موفقیت هکرها در هک کردن سیستم‌ها با استفاده از باج‌افزار WannaCry دانست.

کم‌کاری دولت‌ها عامل گسترش باج‌افزار اخیر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زی‌نیوز، بیش از 125 هزار سیستم کامپیوتری در حدود 100 کشور جهان روز جمعه 12 مه( 22 اردیبهشت) هدف حمله نوعی باج‌افزار به نام WannaCry قرار گرفت.

    مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرده که از بابت هک شدن سیستم‌ها متاسف است و افزونه‌های نرم‌افزاری برای جلوگیری از حمله مجدد این باج‌افزار را منتشر کرده است.

    در بخشی از اعلامیه برد اسمیت مدیرعامل فعلی مایکروسافت آمده است: دولت‌ها باید به این حمله به عنوان یک هشدار و بیدارباش بنگرند و بدانند این حملات می‌توانند آسیب‌های بسیار زیادی برای غیرنظامیان و شهروندان داشته باشند و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت.

    انگلیس، روسیه، فرانسه و اسپانیا از جمله کشورهایی بودند که تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفتند.

    در حمله روز جمعه باج‌افزار شناخته‌شده WannaCry کامپیوترها را قفل کرد و مانع از دسترسی کاربران به اطلاعات شد. این بدافزار با نمایش پیامی روی صفحه کامپیوتر درخواست پول اینترنتی (بیتکوین) کرد و این باج‌خواهی با گذشت زمان افزایش یافته و حتی کاربران تهدید شدند که در صورت عدم واریز وجه مورد درخواست، تمام اطلاعات آنها حذف خواهد شد.

    پیش‌بینی شده که امروز با توجه به آغاز هفته کاری جدید در آمریکا و اروپا این حملات مجددا تکرار شوند.

    این حمله ویروسی از یک حفره امنیتی در یکی از نسخه‌های ویندوز مایکروسافت استفاده کرده است. سرویس‌های امنیتی آمریکا پیشتر این حفره امنیتی را پیدا کرده بودند.

    هنوز در رابطه با ضرر و زیان مالی و ساختاری که در پی این حمله ایجاد شده اخباری منتشر نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر