نسخه ۱۸.۳ از لینوکس مینت با نام «Sylvia» معرفی شد

عصر کالا- «کلِمنت لوفور» بنیان گذار لینوکس مینت با اعلام تاریخ عرضه نسخه ۱۸.۳ در اواخر پاییز، اظهار داشت که نام نسخه جدید سیستم عامل مذکور (که مانند ورژن های قبلی یک اسم دخترانه با حرف S است) «Sylvia» خواهد بود.

نسخه ۱۸.۳ از لینوکس مینت با نام «Sylvia» معرفی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از قطره، علاوه بر اسم جدید، آقای لوفور از حضور دو ابزار پشتیبان گیری، ابزارهای جدید گزارش سیستمی و پیشرفت های محیط دسکتاپ «Cinnamon» نیز خبر داد و گفت نرم افزارهایی مانند «Driver Manager» هم شامل به روزرسانی شده اند.

    به گفته لوفور، سیلویا از دو ابزار پشتیبان گیری به نام های «mintBackup» و «Timeshift» بهره می برد که مورد دوم برای تهیه «Snapshot» (یک کپی از تنظیمات و نرم افزارهای سیستم در یک لحظه) به کار گرفته شده و تیم لینوکس مینت قصد دارد در همکاری با توسعه دهنده آن علاوه بر ارتقاء عملکرد، پشتیبانی از فناوری پردازش تصویر با رزولوشن بالای «HiDPI» را نیز ممکن کند.

    در زمینه ابزار گزارش سیستم هم «mintReport» در نسخه 18.3 لینوکس مینت تعبیه شده که البته هنوز به صورت کامل توسعه نیافته، اما در حال حاضر قادر به جمع آوری و طبقه بندی گزارش خرابی و کرَش کردن اپلیکیشن ها، و ارسال آن به توسعه دهندگان برای رفع ایرادات خواهد بود.

    در نهایت ورژن 3.6 از رابط دسکتاپ «Cinnamon» برای سیلویا در نظر گرفته شده که با پشتیبانی از «HiDPI» محیط زیباتری (خصوصاً در نمایشگرهای رده بالا) داشته و ماژول تنظیمات آن به کلی مورد بازنگری قرار گرفته است. همچنین افزونه های اپلیکیشن مدیریت فایل «Nemo» نیز حالا بهینه تر شده اند و در منوی نرم افزار انباشته نخواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر