کند کردن عمدی آیفون‌های قدیمی رد شد

عصر کالا- اپل از سال‌ها قبل متهم است پس از هر بار عرضه مدل‌های تازه آیفون، با دستکاری سیستم عامل iOS مدل‌های قدیمی تر آیفون را کُند می‌کند تا کاربران را وادار به خرید مدل تازه‌تر این گوشی کند.

کند کردن عمدی آیفون‌های قدیمی رد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، این بار نیز چنین اتهامی به اپل وارد شده و کاربران حامی تئوری توطئه می‌گویند آیفون های قدیمیشان کند شده و این مساله حاصل تغییراتی است که اپل در سیستم عامل iOS به وجود آورده است.

    اما این مساله که اپل عمدا گوشی های آیفون قدیمی را کند کند تا کاربران مجبور به خرید گوشی های جدیدتر و گران قیمت تر تولیدی این شرکت شوند، توسط متخصصان مستقل تایید نشده است.

    Futuremark که سالها این موضوع را بررسی کرده بعد از یک سال بررسی سخت افزار مدل های مختلف آیفون اعم از آیفون 5 اس، 6، 6 اس و 7 به این نتیجه رسیده شواهدی وجود ندارد که نشان دهد اپل عمدا سرعت عملکرد گوشی های قدیمی تر خود را کند کرده باشد.

    به عنوان مثال بررسی وضعیت گوشی آیفون 5 اس که در سال 2013 عرضه شده نشان می دهد سرعت پردازشگر گرافیکی و مرکزی آن از زمان عرضه iOS 9 تا iOS 11 ثابت مانده است و در مورد برخی دیگر گوشی ها تنها شاهد افت اندک سرعت عملکرد پردازنده مرکزی بوده ایم. لذا این تصور که اپل عمدا گوشی های قدیمی تر خود را دستکاری کرده، بی اساس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر