قابلیت های جدید اندروید اوریو

عصر کالا- اندروید اوریو به کاربران اجازه می دهد که دستیار گوگل را از درون اپلیکیشن ها فعال کنند.

قابلیت های جدید اندروید اوریو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ به نظر می رسد که اگر توسعه دهندگان بخواهند، می توانند کدنویسی اپلیکیشن های خود را طوری انجام دهند که دستیار هوشمند گوگل بتواند از درون آن ها اجرا شود. اعضای انجمن های گفتگوی XDA به تازگی کدهایی را در وبسایت توسعه دهندگان اندروید یافته اند که از قابلیت جدیدی در این پلتفرم خبر می دهد. به لطف این موضوع، کاربران برای دسترسی به امکانات گوگل اسیستنت دیگر نیازی به خروج از اپلیکیشن ها نخواهند داشت.

    این قابلیت می تواند یک بازی برد-برد برای سه طرف درگیر موضوع باشد؛ هم توسعه دهندگان می توانند کاربران را در محیط اپلیکیشن هایشان بیشتر نگه دارند، هم گوگل از تعامل بیشتر کاربران با دستیار هوشمندش سود می برد و هم کاربران این امکان را می یابند که بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن ها به سرعت به پاسخ سوالات خود برسند.

    البته از آنجا که کاربران قادر به تغییر دستیار هوشمند پیش فرض دیوایس خود هستند، به نظر می رسد که به جز گوگل اسیستنت دستیارهای الکسا و کورتانا هم مشمول چنین رویه ای شده و از درون اپلیکیشن ها قابل اجرا باشند.
    لازم به گفتن نیست که دیوایس های اندرویدی برای سازگاری با این قابلیت می بایست از آخرین نسخه سیستم عامل یعنی اوریو بهره مند باشند. گوگل اسیستنت با پشتیبانی از قابلیتی که گفتیم، حالا با دستیار الکسای آمازون برابر

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر