کدام شرکت ها آسیب پذیری وای فای را در محصولات خود رفع کرده اند؟

عصر کالا- روز گذشته خبری مبنی بر وجود یک نقص امنیتی در پروتکل رمزنگاری WPA۲ وای فای منتشر شد که بر اساس آن، هکرها قادرند با نفوذ به ارتباطات وای فای (بدون نیاز به کلمه عبور) اطلاعات کاربران را به سرقت برده و حتی بدافزارهایی را از این طریق به سیستم ها تزریق کنند.

کدام شرکت ها آسیب پذیری وای فای را در محصولات خود رفع کرده اند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، شرکت های مختلف حوزه محصولات کامپیوتری نسبت به خبر مذکور واکنش نشان داده و هر یک از اقدامات خود برای رفع ایراد مورد بحث سخن گفته اند. در این بین مایکروسافت از رقبای اصلی خود جلوتر بوده و اظهار داشته که نقص امنیتی مورد اشاره، در به روزرسانی هفته گذشته این شرکت (10 اکتبر) برای نسخه های ویندوز که تحت پشتیبانی شرکت هستند، رفع شده است.

    اپل نیز به عنوان شرکتی که به ایمنی محصولات خود اهمیت زیادی می دهد، اعلام کرده بسته امنیتی ویژه ای را برای رفع باگ مربوط به حملات «KRACK» در سیستم عامل های iOS ،macOS ،watchOS و tvOS توسعه داده که طی هفته های پیش رو به کاربران عرضه خواهد شد.

    از طرف دیگر لینوکس هم بسته امنیتی ویژه خود را برای بیلدهای «Debian» ارائه کرده و اظهار داشته که نسخه «OpenBSD» اوایل تابستان در مقابل حملات مورد اشاره ایمن سازی شده است.

    لازم به ذکر است که شرکت گوگل با تأیید وجود نقص امنیتی وای فای در سیستم عامل اندروید، اعلام کرده به روزرسانی مورد نیاز را در هفته های آتی منتشر می کند که در این بین محصولات خانواده پیکسل به عنوان نخستین دستگاه ها، 15 آبان آپدیت مذکور را دریافت خواهند کرد.

    گفتنی است چند کمپانی دیگر نیز نسبت به رفع مشکل امنیتی مورد بحث اقداماتی را انجام داده اند که در میان آنها شرکت های «اینتل» و «سیسکو» به عنوان تأمین کنندگان سخت افزار، پَچ های اصلاحی مورد نیاز برای چیپست ها و محصولات تحت تأثیر را در قالب آپدیت های ویژه عرضه کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر