چند ویژگی جدید در اندروید ۸

عصر کالا- چند روز پیش بود که گوگل از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید خود به‌نام اندروید اوریو یا اندروید ۸ رونمایی کرد که قابلیتهای جدیدی را برای استفاده کاربران به همراه دارد که نسخه‌های قبلی از آن بی نصیب بودند.

چند ویژگی جدید در اندروید ۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اندروید اوریو هم اکنون برای گوشی های هوشمند پیکسل، پیکسل ایکس‌ال، نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6 پی و پیکسل سی منتشر شده است و طبق اعلام گوگل، قرار است تا پایان سال جاری میلادی در اختیار طیف بسیاری از سایر گوشی های اندرویدی قرار بگیرد.

    در زیر به چند ویژگی و قابلیت جدید در نسخه سیستم عامل اندروید 8 یا اوریو می پردازیم:

    قابلیت پخش تصویر در تصویر

    امکان پخش همزمان ویدئو و استفاده از اپلیکیشن و برنامه های دیگر که در پس زمینه در حال اجرا هستند، در این نسخه جدید از اندروید اضافه شده است که به کاربران اجازه می دهد هم زمان از دو تصویر استفاده کرده و لذت ببرند. این قابلیت برای آنان که زمان برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است، بسیار مفید و کاربردی است.

    فعال کردن اعلام نوتیفیکیشن

    کاربران این نسخه از اندروید می توانند همانند قابلیت گوشی آیفون، اعلام ها یا نوتیفیکیشن اپلیکیشن های مختلف را بر روی آیکون های آنها در صفحه اصلی (Home) فعال سازی کنند. برای فعال‌سازی این قابلیت، باید به تنظیمات رفته و روی گزینه Apps & notifications بزنند. در این بخش می‌توانند به دکمه‌ دوحالته‌ این قابلیت دسترسی یابند. البته این ویژگی باید توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن نیز فعال شود، بنابراین ممکن است دکمه‌ دوحالته‌ مورد نظر برای همه‌اپلیکیشن‌ها مشاهده نشود.

    مدیریت اولویت های نوتیفیکیشن

    این نسخه جدید اندروید به کاربران این اجازه را می دهد تا نوتیفیکیشن هایی را که می خواهند مشاهده کنند، موضوع بندی کرده و مدیریت کنند.

    امنیت بیشتر

    گوگل پلی پروتکت در کنار اندروید اوریو معرفی شد؛ البته در اصل به سرویس‌های گوگل پلی اضافه شده است. این سرویس، اپلیکیشن‌های دانلود و نصب شده روی گوشی اندروید کاربران را بررسی می‌کند تا بدافزارهای احتمالی شناسایی و اعلام شود. با این نوتیفیکیشن می‌توان اقدامات لازم را برای حذف بدافزار احتمالی را انجام داد.

    خاموش کردن نوتیفیشکین ها تاهر زمان که می‌خواهید

    کاربران می توانند به‌جای صرف نظر کردن از نوتیفیکیشن‌ها که موجب می شود آنها را فراموش کنند، می توانند نوتیفیکیشن‌های مورد نظر را به حالت خاموش درآورده تا هرزمان که تمایل داشتند به آن‌ها پاسخ دهند.

    مصرف بهینه باتری

    در این نسخه این امکان وجود دارد که کاربران تعیین کنند چه برنامه ها و اپلیکیشن هایی می توانند فعالیت پس زمینه داشته باشند و این امر می تواند به مصرف بهینه باتری گوشی های هوشمند کمک بسزایی کند.

    استفاده از ایموجی‌های جدید

    در این نسخه ایموجی‌ها و شکلک های جدیدی وارد کی‌بورد گوشی های اندرویدی شده است تا کاربران بتوانند برای موضوعات مختلف بیشتری از آنها استفاده کنند.

    استفاده آسانتر متن

    کاربران در هر جایی از این گوشی هوشمند که باشند می توانند متنی را انتخاب کرده و به جای دیگری الصاق کنند. همچنین می‌توانند از میانبرهایی که به‌طور شناور پس از انتخاب متن ظاهر می‌شوند، استفاده کنند؛ به‌عنوان مثال اگر متن انتخاب‌شده شامل یک آدرس فیزیکی باشد، شما می‌توانید آن آدرس را روی سرویس نقشه‌های گوگل مشاهده کنید.

    استفاده از میانبرهای جدید در دوربین

    کاربران در این نسخه می توانند با دوبار زدن روی صفحه نمایش، تصویر مورد نظر خود را تا 50 درصد بزرگنمایی کرده و همچنین با همین کار، به حالت عادی بازگردند. همچنین بجای سوایپ کردن، با زدن روی آیکون ها از حالت های مختلف عکس و فیلم تغییر حالت دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر