نصب لینوکس اوبونتو در ویندوز ۱۰ ممکن می شود

عصر کالا- علاقه مایکروسافت به سازگار کردن محصولات و تولیداتش با نرم افزارهای متن باز روز به روز در حال افزایش است و در آخرین تحول از این دست ویندوز ۱۰ با نسخه‌ای محبوب از لینوکس سازگار شده است.

نصب لینوکس اوبونتو در ویندوز ۱۰ ممکن می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اسلش گیر، مایکروسافت می گوید به زودی تغییرات تازه ای در ویندوز 10 ایجاد خواهد کرد که نصب یکی از توزیع های محبوب لینوکس در آن موسوم به اوبونتو را ممکن می کند.

    قرار است لینوکس اوبونتو به فروشگاه آنلاین ویندوز اضافه شود تا کاربران علاقمند بتوانند به راحتی آن را بارگذاری و در محیط ویندوز نصب کرده و از این سیستم عامل متن باز استفاده نمایند.

    تا به حال نصب لینوکس در درون ویندوز 10 کاری دشوار و مستلزم استفاده از یک virtual machine یا نرم افزارهای شبیه ساز بوده است. اما حالا این کار توسط مایکروسافت تسهیل شده، امری که می تواند موجب افزایش محبوبیت ویندوز 10 شود.

    چندی قبل کاربران یکی از توزیع های دیگر لینوکس موسوم به Suse Linux که بیشتر از سوی کاربران تجاری مورد استفاده قرار می گیرد هم به چنین خدماتی دسترسی پیدا کرده بودند. مایکروسافت این نسخه های لینوکس را بهینه سازی کرده تا حجم آنها کمتر شود و کاربران راحت تر بتوانند آنها را بر روی رایانه های خود نصب کنند.

    باید توجه داشت که عموم کاربران زمانی می توانند به این خدمات دسترسی پیدا کنند که نسخه جدید ویندوز 10 موسوم به Windows 10 Fall Creators Update در پاییز امسال روانه بازار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر