در انگلیس اتفاق افتاد؛

شرکت‌های تجاری غافل از مشکلات امنیتی گوشی‌های همراه

عصر کالا- طبق گزارش‌های منتشره از سوی سامسونگ، شرکت‌های تجاری انگلستان هنوز مساله و مشکلات امنیتی احتمالی مرتبط با گوشی‌های همراه کارمندانشان را جدی نگرفته‌اند.

شرکت‌های تجاری غافل از مشکلات امنیتی گوشی‌های همراه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،  مدت‌هاست که متخصصان تکنولوژی و امنیت سایبری به تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ تجاری و فعالان اقتصادی درباره مشکلات امنیتی گوشی‌های همراه و سیستم‌های رایانه‌ای هشدار داده‌اند.

    بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ، بانک‌ها و بیمارستان‌ها در سال 2017 میلادی با مشکلات و دشواری‌های بسیاری و در نتیجه آن، با خسارات جبران ناپذیری روبرو شدند. تحلیلگران و متخصصان امنیت سایبری همواره بر این باورند که سهل‌انگاری مدیران و مقامات بلند مرتبه این شرکت‌های آسیب دیده، دلیل اصلی حملات سایبری مذکور است.

    تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت سامسونگ بخش مستقر در انگلستان، حاکی است که بسیاری از شرکت‌های تجاری فعال در انگلستان به دلایل مختلفی از جمله دوری مسافت کارمندان به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و رفت و آمدهای غیرضروری، کارمندان خود را به دورکاری تشویق و ترغیب می‌کنند و این امر موجب شده است که این دسته از کارمندان با گوشی‌های همراه و حساب‌های کاربری شخصی خود اطلاعات محرمانه، مالی و خصوصی شرکت را مدیریت و کنترل کنند.

    یکی از بزرگترین مشکلاتی که این شرکت‌ها همواره با آن مواجه می‌شوند، افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه شرکت‌هاست که به عقیده بسیاری از تحلیلگران و متخصصان، دلیل اصلی آن گوشی‌های همراه و حساب‌های کاربری شخصی و خصوصی کارکنان و کارمندان شرکت است.

    متخصصان امنیت سایبری با هشدار به شرکت‌های تجاری که درواقع امانت‌دار اطلاعات خصوصی، مالی و محرمانه بسیاری از مردم و شهروندان هستند، سعی دارند آنها را از خطرات و تهدیدات احتمالی آگاه کنند تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای افزایش امنیت سایبری و حفظ اطلاعات خود و کاربرانشان انجام دهند.

    با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال جاری میلادی 2017، به اوج خود رسیده است.

    از بزرگترین قربانیان حملات سایبری می‌توان به سازمان ملی تامین بهداشت و درمان (NHS) انگلستان، فدکس، دویچه بانک، وزارت کشور، وزارت بحران و شرکت مخابراتی مگافون روسیه و همچنین بزرگترین شرکت مخابراتی تلفنی اسپانیا به نام تلفنیکا اشاره کرد. شرکت‌های مالی و حسابری دیلویت و اکوئیفاکس نیز که از جمله شرکت‌های بزرگ بین المللی بودند که تحت تاثیر حملات سایبری و هک اطلاعات محرمانه و مالی متحمل خسارات و هزینه‌های هنگفتی شدند.

    اخبار و گزارش‌هایی که طی ماه‌های اخیر از حملات سایبری و هک به بانکها و موسسات بزرگ تجاری و اقتصادی شنیده‌ایم، همگی حاکی از یک اتفاق بسیار ناخوشایند و وحشتناک در حال وقوع هستند. بدیهی است که دیگر نمی توان گفت هیچ فرد و یا هیچ سازمانی از گزند خطرات و تهدیدهای حملات سایبری در امان است و معلوم نیست این تهدید رو به رشد، تا چه زمانی قرار است به طول بیانجامد و به کجا برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر