تکاپوی شرکت‌ها برای خرید بخش تراشه توشیبا

عصر کالا- توشیبا به دلیل مشکلات مالی، قصد دارد بخش تولید تراشه‌ خود را بفروشد و حالا زمان تعیین‌شده از سوی این کمپانی به پایان رسیده و برخی شرکت‌ها برای خرید این بخش پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند.

تکاپوی شرکت‌ها برای خرید بخش تراشه توشیبا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، توشیبا جمعه را روز پایان پیشنهادها برای فروش بخش چیپ معین کرده است. اما فروش این بخش از نظر سیاسی مشکل‌زا شده است، چون دولت ژاپن نگران است که فناوری‌های مدرن به دست شرکت‌های آسیایی بیفتد. توشیبا به پول فروش این بخش نیاز دارد تا بتواند از بحران مالی خارج شود. تا‌به‌حال ده‌ها کمپانی و شرکت سرمایه‌گذاری برای خرید بخش تراشه توشیبا صف کشیده‌اند. برترین شرکت‌هایی که قصد خرید دارند، عبارتند از فاکسکان، برادکام و وسترن دیجیتال. کمپانی‌های Bain Capital و SK Hynix هم برای خرید بخش تراشه توشیبا 10 میلیارد دلار پیشنهاد داده‌اند.

    مشکل دیگری که فروش این بخش دارد، دعوای حقوقی وسترن دیجیتال و توشیبا است. وسترن دیجیتال و توشیبا به‌طور مشترک بخش تراشه توشیبا را اداره می‌کنند. وسترن دیجیتال معتقد است که رضایت این شرکت برای فروش بخش توشیبا لازم است؛ چون اگر این رضایت نباشد، مفاد قرارداد توشیبا و وسترن دیجیتال نقض شده است. وسترن دیجیتال تهدید کرده که مانع از فروش بخش تراشه خواهد شد.

    مزیت پیشنهاد شرکت سرمایه‌گذاری بین این است که شراکت توشیبا و وسترن دیجیتال را به هم نمی‌زند. اما وسترن دیجیتال باز هم نگران است که تکنولوژی به حریف کره‌‌ای، SK Hynix، منتقل شود.

    توشیبا اعلام کرده است که پیشنهاد کمتر از 18 میلیارد دلار را نخواهد پذیرفت. فاکسکان حاضر شده است مبلغ 27 میلیارد دلار برای این بخش بپردازد. اما فاکسکان یک شرکت تایوانی‌-چینی است که رابطه خوبی با دولت چین دارد. به همین دلیل، دولت ژاپن مخالف فروش بخش تراشه توشیبا به فاکسکان است. دولت شینزو آبه برای خرید بخش تراشه توشیبا، شرکت نوآوری ژاپن (INCJ) را تأسیس کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر