ابداع پوشش جدید برای جلوگیری از آتش گرفتن باتری گوشی

عصر کالا- باتری های لیتیومی با پوشش فلزی علیرغم محاسن زیاد قابلیت داغ شدن و آتش سوزی را نیز دارند. اما یک کشف جدید می تواند به حل این مشکل کمک کند.

ابداع پوشش جدید برای جلوگیری از آتش گرفتن باتری گوشی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، باتری های لیتیومی دارای پوشش فلزی، هم ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی انرژی در مقایسه با باتری های عادی دارند و هم سبک تر هستند. اما مشکل این باتری ها تولید تدریجی برآمدگی های کوچک و شکمی مانندی به نام دندریت هاست که در درازمدت لایه محافظی که انتهای مثبت و منفی باتری را از هم جدا می کند ، سوراخ می کنند.

    نتیجه این امر اتصال دو قطب مثبت و منفی باتری و داغ شدن شدید و آتش گرفتن باتری است. گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد برای حل این مشکل یک لایه حفاظتی ویژه ابداع کرده اند که جلوی رشد دندریت ها را می گیرد.

    مزیت دیگر استفاده از این لایه افزایش طول عمر باتری است؛ به گونه ای که بعد از 160 بار شارژ مکرر، باز هم 85 درصد از ظرفیت شارژ اولیه باتری قابل استفاده باقی می ماند. این در حالی است که باتری های لیتیومی عادی بعد از 160 بار شارژ تنها با 30 درصد از ظرفیت شارژ اولیه به فعالیت ادامه می دهند.

    انتظار می رود استفاده از این فناوری تحولی در تولید باتری های لیتیومی و نیز استفاده از انواع وسایل برقی ایجاد کند و این امر به خصوص با آغاز راه اندازی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه که دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات چندرسانه ای را ممکن می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر