محققان ایرانی به فناوری باتری هسته‌ای دست یافتند

عصر کالا- بر اساس گزارش دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران، با دستیابی دانشمندان نخبه‌ی کشور به فناوری تولید باتری هسته‌ای، ایران در ردیف پنج کشور دارنده این فناوری قرار گرفت.

محققان ایرانی به فناوری باتری هسته‌ای دست یافتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، علی‌اصغر زارعان در دیدار با استاندار قزوین و پس از توافق برای دریافت زمین برای ایجاد مرکز تحقیقات هسته‌ای در این استان، اعلام کرد: «بعد از برجام گشایش‌هایی در کشور در حوزه علمی ایجاد شده است و توانسته‌ایم با برخی کشورها همکاری‌های علمی را گسترش دهیم.»

    معاون سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد:

    ایران اسلامی سرزمین دانش و آگاهی است و به همین دلیل توانسته‌ایم در حوزه دانش هسته‌ای صلح‌آمیز حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و هر روز با حرکت در توسعه علمی آن به دستاوردهای جدیدی می‌رسیم. در حوزه باتری هسته‌ای در حال حاضر چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فناوری رسیده‌اند که خوشبختانه پس از 4 سال تلاش شبانه‌روزی، امروز ایران هم در ردیف این کشورها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست‌ یافته است.
    بر اساس گزارش زارعان، با تولید باتری هسته‌ای دیگر عمر باتری موبایل، باتری قلب و باتری تأسیسات و تجهیزات پزشکی، صنعت نفت و حفاری که همواره به شارژ نیاز داشت، با عمر بیش از 5 تا 50 سال بدون شارژ می‌تواند در خدمت سلامت و بهداشت مردم قرار گیرد و تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد کند.

    وی تأکید کرد که در انتقال ماهواره‌های فضایی که به انرژی ثابت نیاز دارد با این باتری هسته‌ای گام بزرگی برداشته‌ و این نیاز هم تأمین خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر