سامسونگ برای امنیت کاربران ۳ درصد باتری هایش را نابود می‌کند

عصر کالا- سامسونگ در حادثه باتری گوشی گلکسی نوت ۷ بسیار بد شانس بود و مجبور به جمع آوری پرچمدار خود، که احتمال موفقیت بسیار بالایی را داشت، شد. اما شرکت کره‌ای نمی خواهد بار دیگر این اتفاق تلخ را تجربه کند.

سامسونگ برای امنیت کاربران ۳ درصد باتری هایش را نابود می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، سامسونگ پس از ناکامی گلکسی نوت 7، تحقیقات بسیار دقیق و گسترده ای درباره انفجار باتری های این فبلت انجام داد و به نتایجی نیز دست یافت. این شرکت پس از این اتفاق، طرح جدیدی از ایمنی و کیفیت را برای اطمینان از این که هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، طراحی کرد.

    سامسونگ برای انجام این کار، از هزاران متخصص در داخل و خارج از شرکت کمک گرفت. همچنین امکانات و تست های جدیدی طراحی کرد تا از امنیت باتری های ساخته شده، اطمینان حاصل کند.

    مدیران گروه مشاور باتری سامسونگ، اخیراً مصاحبه ای با خبرنگاری از MIT Technology Reviwe در رابطه با آزمایش نحوه عملکرد باتری ها و استاندارد 8 مرحله ای ایمنی باتری ها کردند.

    شرکت سامسونگ 3 درصد از کل ذخایر ماهیانه باتری خود را برای انجام تست های طراحی شده، از دست می دهد. این بدان معنی است که سامسونگ 3 درصد از تمام باتری های تولید شده در ماه را در اثر تست های اطمینان از سلامت باتری ها در مراحل مختلف، تخریب می کند.

    هر یک از باتری ها دارای کد QR منحصر به فردی می باشند که سامسونگ با استفاده از آن قادر است تا پس از هر آزمایش، اطلاعات مربوط به آن تست را جمع آوری کند و بتواند با آن اطلاعات روشی برای اصلاح باتری های خود به کار گیرد. جای تعجب نیست که سامسونگ بعد از اتفاقات رخ داده در گلکسی نوت 7 این چنین تست هایی را در این زمان بر روی باتری های خود انجام می دهد.

    این شرکت کره ای قرار است چند هفته دیگر، از پرچمدار جدیدش گلکسی نوت 8 رونمایی کند و قطعاً نمی خواهد سایه اتفاقات گلکسی نوت 7 بر روی گوشی جدیدش سنگینی کند و روی فروشش تاثیر گذارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر