بهبود باتری در آیفون‌های سال ۲۰۱۸

عصر کالا- گوشی‌های هوشمند جدیدی که شرکت اپل قصد دارد در سال آینده ۲۰۱۸ میلادی معرفی کند، از باتری‌های بهتری برخوردارند.

بهبود باتری در آیفون‌های سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، موسسه KGI بعنوان بزرگترین تحلیلگر محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که یکی از مهم ترین تغییراتی که گوشی‌های هوشمند آیفون در سال آینده میلادی خواهند داشت، باتری آنهاست که قرار است شارژدهی بیشتری به کاربران ارائه دهد.

    بر اساس گزارش‌ها و تصاویری که در فضای مجازی تاکنون از گوشی‌های آتی آیفون منتشر شده است، می توان به دو نکته پی برد؛ یکی آن که اندازه و سایز باتری‌های بکار رفته بزرگتر شده و دیگر آن که شکل آن به صورت حرف L انگلیسی است.

    مینگ چی کو که بعنوان یک تحلیلگر در موسسه KGI فعالیت می کند، همواره نقد و بررسی‌هایی از مراحل پیشرفت طراحی، ساخت و توسعه محصولات اپل بخصوص آیفون ارائه می دهد و شهرت وی نیز به دلیل درست بودن تمامی بررسی‌هایی است که تاکنون توسط او انجام شده است.

    طبق یادداشت‌های وی، هر دو مدل آیفون های 6.5 و 5.8 اینچی آیفون تحت تاثیر همین باتری‌های بزرگتر با شکل L، شارژدهی بیشتری را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد.

    البته هم اکنون آیفون 10 که به تازگی وارد بازار شده است، نیز از باتری‌های L مانند بهره می برد اما چیزی که مینگ چی کو تاکید می کند آن است که این باتری که قرار است در آیفون های جدید سال آینده میلادی معرفی شوند، از تغییرات و اصلاحات زیادی برخوردار شده است.

    طبق برآوردها و پیش بینی‌های او، باتری آیفون های سال آینده میلادی ظرفیتی حدود 2900 تا 3000 میلی آمپر دارند این در حالیست که ظرفیت باتری بکار رفته در آیفون 10 ، 2716 میلی آمپر است. بنابراین می توان انتظار داشت که گوشی های هوشمند جدید 10 درصد بیشتر از آیفون 10 کنونی شارژدهی خوهاند داشت و به عبارتی دیگر، گوشی های جدید 2018 از آیفون 10 از لحاظ قدرتمندتر خواهند بود.

    در اینجا باید گفت که شرکت اپل همواره به دلیل کمبود و ضعف باتری و شارژدهی در گوشی های آیفون در مقایسه با گوشی های اندرویدی تحت انتقادهای شدیدی قرار می گرفت و با اینکه هر ساله این غول تکنولوژی از گوشی های جدیدی رونمایی می کرد، اما تغییری از لحاظ قدرت باتری در پرچمدارهای خود ایجاد نمی کرد و همین باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده بود.

    افزایش 10 درصدی مدت زمان شارژدهی باتری های یادشده، به معنای آن است که می توان انتظار داشت یک تا دو ساعت به مدت زمان شارژ نگه داشتن باتری این گوشی ها اضافه شود.

    علاوه بر این، مینگ چی کو پیش بینی کرده است که اپل ، مدل سومی نیز برای گوشی های سال آینده خود در نظر گرفته است که از صفحه نمایشی 6.1 اینچی بهره مند است که باتری بکار رفته در آن بجای L  ، به صورت مستطیلی شکل است که البته باز هم ظرفیت باتری آن به نسبت افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر