باتری گوشی‌ آیفون چه‌زمانی به تعویض نیاز دارد؟

عصر کالا- کارشناسان به کاربران گوشی‌های آیفون توصیه کرده‌اند که با مراجعه به تنظیمات گوشی خود به میزان فرسودگی و طول عمر مفید باتری گوشی خود پی ببرند.

باتری گوشی‌ آیفون چه‌زمانی به تعویض نیاز دارد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، باتری‌های لیتیوم یونی بکار رفته در گوشی‌های هوشمند با گذر زمان و افزایش طول مدت استفاده، عمر مفید آن کاهش می‌یابد. بنابراین بعد از مدتی استفاده از گوشی موبایل بسیاری از کاربران همواره از مدت زمان بسیار کم شارژدهی باتری گوشی‌های‌شان شکایت و اعتراض دارند و خیل عظیمی از آن‌ها نیز به فکر تعویض باتری اورجینال و یا تعویض خود گوشی می‌افتند.

    حالا به تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران گوشی‌های آیفون توصیه کرده‌اند درصورتی که نسخه سیستم عامل نصب شده آن‌ها iOS.11.3 به بعد باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی خود به میزان عملکرد باتری و عمر مفید آن پی ببرند.

    کاربران بدین منظور باید پس از مراجعه به قسمت تنظیمات، وارد بخش باتری گوشی آیفون شده و سپس گزینه  Battery Health را انتخاب کرده و به آن وارد شوند. این قابلیت در گوشی‌های آیفون 6، 6 پلاس، 6 اس، 6 اس پلاس، آیفون اس ای، آیفون 7 و 7 پلاس موجود است که به کاربران این امکان را می‌دهد، از نحوه عملکرد و ظرفیت باتری گوشی خود مطلع شده و درصورتی که ببینند میزان قابل قبولی را نشان نمی‌دهد، می‌توانند به تعویض باتری گوشی خود اقدام کنند.

    بر اساس گفته این کارشناسان، درصورتی که کاربران مراحل ذکرشده در بالا را طی کرده و نتیجه‌ای مشابه به تصویر زیر را مشاهده کنند، می‌توان گفت که عملکرد، ظرفیت و عمر مفید باتری آیفون آن‌ها قابل قبول و مناسب است:

    اما درصورتی که با طی مراحل بالا، نتیجه‌ای شبیه به تصویر زیر را مشاهده کنند، عملکرد و ظرفیت باتری گوشی‌شان غیرقابل قبول است و باید آماده تعویض باتری فرسوده با یک باتری جدید برای موبایل خود باشند:

    البته از دیگر راه‌هایی که به کاربران گوشی‌های آیفون نشان می‌دهد که باتری گوشی فرسوده و ازکار افتاده شده است، می‌توان به خاموش شدن ناگهانی دستگاه و زودتر از انتظار شارژ خالی کردن باتری اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر