تولید اولین گوشی همراه بدون نیاز به باتری دنیا

عصر کالا- محققان دانشگاه واشنگتن موفق به تولید اولین تلفن همراه جهان شده اند که نیازی به باتری ندارد و برق مورد نیاز خود را از نور و سیگنال های رادیویی محیط اطراف تامین می کند.

تولید اولین گوشی همراه بدون نیاز به باتری دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تریبون، تلاش برای تولید گوشی های بدون نیاز به باتری های شیمیایی چندسالی است که آغاز شده و این اولین بار است که تلاش های یاد شده به ساخت عملی چنین گوشی منجر می شود.

    این گوشی که بر روی یک مدار مجتمع ساده ساخته شده، تنها قادر به اجرای کارکردهای ساده گوشی های هوشمند بوده است و لذا تنها می توان از آن برای مکالمه صوتی و تبادل داده به صورت اینترنتی استفاده کرد. گوشی یاد شده با برنامه تلفن اینترنتی اسکایپ نیز سازگاری دارد.

    محققان دانشگاه واشنگتن می گویند روش جدیدی که برای تبدیل داده های انالوگ به دیجیتال ابداع کرده اند، در آینده راه را برای تولید گوشی های هوشمند کم مصرف هموار خواهد کرد. این گوشی از لرزش میکروفون خود در زمان مکالمه برای تولید انرژی استفاده می کند. سپس آنتن این گوشی، انرژی حرکتی مذکور را طی فرایندی به برق مبدل می کند.

    کل انرژی مورد نیاز این گوشی برای ادامه فعالیت 3.5 میکرووات است که از طریق سیگنال های محیطی قابل دریافت از دکل های مخابراتی که در فاصله حداکثر 9.5 متری قرار داشته باشند، تامین می شود. گروه سازنده فعلا درصدد ابداع روشی به منظور رمزگذاری داده ها و مکالمات رد وبدل شده از طریق این گوشی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر