باتری‌های گرافنی جای لیتیوم یونی را می‌گیرند

عصر کالا- بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد برای گوشی‌های هوشمند باتری‌های گرافن را جایگزین باتری های لیتیوم یونی کند.

باتری‌های گرافنی جای لیتیوم یونی را می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسنا، با توجه به آنکه باتری‌های لیتیوم یونی که امروزه در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی قابل شارژ به کار می‌رود، در کنار تمام مزایایی که دارد معایب آن موجب شده است که برخی از غول‌های تکنولوژی به فکر جایگزین کردن آن با انواع دیگر باتری بیفتند.

    حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وب سایت Phone Arena، سامسونگ درصدد توسعه باتری‌های گرافن در گوشی‌های هوشمند تولیدی خود است تا به کاربران این امکان را بدهد با سرعت بسیار بیشتری به شارژ گوشی‌های خود بپردازند.

    گفته می‌شود یکی دیگر از مزایای جایگزین کردن باتری گرافنی با لیتیوم یونی، ریسک و خطرپذیری کمتر آن است چراکه باتری‌های لیتیوم یونی در بسیاری از مواقع بخصوص در شرایط تغییر ناگهانی دما و سرد و گرم شدن دستگاه، منفجر شده و دچار حریق می‌شوند این در حالیست که به گفته محققان باتری‌های گرافنی چنین مشکلی را نخواهند داشت.

    پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی و فناوری  Advanced Institute of Technology سامسونگ به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده‌اند که باتری‌های گرافنی قادر خواهند بود در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری گوشی هوشمند کاربران را شارژ کنند به گونه‌ای که شارژ کامل یک گوشی هوشمند تنها 12 دقیقه طول خواهد کشید.

    آنها همچنین عنوان کرده‌اند که این باتری‌ها طول عمر بیشتری دارند و خطر حریق و انفجار در انها بسیار کمتر و در حد صفر است.

    با اینکه سامسونگ صحت این خبر را هنوز به صورت رسمی تایید نکرده است اما به نظر  می‌رسد که قصد دارد این فناوری جدید را نه تنها در گوشی‌های هوشمند بلکه در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی قابل شارژ به کار ببرد و محدودیت و خطرات موجود در  باتری‌های لیتیوم یونی را به حداقل برساند.

    گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد برای نخستین بار این باتری‌های جدید از نوع گرافنی را در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 10 بکار ببرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر