گوشی Q۶؛ میان رده‌ای جذاب از شرکت LG

عصر کالا- Q۶ جذاب ترین گوشی میان رده سال ۲۰۱۷ شرکت ال جی است که توانسته تا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند؛ در ادامه این مطلب به معرفی و نقد بررسی ویژگی های این گوشی هوشمند می پردازیم.

گوشی Q۶؛ میان رده‌ای جذاب از شرکت LG
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از برترینها،  Q6 جذاب ترین گوشی میان رده سال 2017 شرکت ال جی است که توانسته تا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند؛ در ادامه این مطلب به معرفی و نقد بررسی ویژگی های این گوشی هوشمند می پردازیم.

    نقاط قوت

    برخورداری از برخی از ویژگی های آخرین پرچمدار LG و یا G6
    بهره مندی از صفحه نمایش با کیفیت و کشیده FullVision
    کیفیت خارق العاده دوربین

    نقاط ضعف

    عدم بهره مندی از سنسور اسکن اثر انگشت
    قاب پشتی گوشی به راحتی دچار خط و خش خواهد شد

    Q6 در واقع گوشی ای میان رده است که شرکت سازنده برخی از ویژگی های ظاهری و کاربردی آخرین پرچمدار خود و یا G6 را به آن اضافه کرده است؛ شباهت ظاهری میان این دو گوشی هوشمند از کسی پوشیده نیست و با نگاهی سریع به شباهت آنها پی خواهید برد.

    از جمله ویژگی های ظاهری مشترک میان این دو گوشی می توان به قاب پشتی پلاستیکی، نسبت ابعاد تصویر کشیده تر صفحه نمایش و کاهش حداکثری در حاشیه صفحه نمایش اشاره کرد؛ شباهت هایی که با در نظر گرفتن اختلاف قیمتی فاحش میان این دو گجت جذابیت زیادی را به Q6 بخشیده اند.

    البته قیمت ارزان این گوشی میان رده گاهی اوقات کیفیت و ویژگی های آن را نیز مورد تاثیر قرار داده است؛ برای مثال قاب پشتی پلاستیکی این گوشی به قدری بی کیفیت است که تنها با گذشت چند روز استفاده از آن می توانید شاهد به وجود آمدن اولین خط و خش ها بر روی آن باشید، عدم بهره مندی Q6 از سنسور اسکن اثر انگشت نیز یکی دیگر از تاثیرات قیمت ارزان آن است.

    مجموعه سخت افزاری استفاده شده در تولید این گوشی میان رده قدرت و سرعت سطح بالایی نداشته و بدین ترتیب نمی توانید از Q6 انتظار داشته باشید تا آخرین بازی های گرافیکی و سنگین تولید شده برای سیستم عامل اندروید را به سادگی اجرا کند.

    صفحه نمایش FullVision و دوربین؛ ویژگی هایی که Q6 را تعریف می کنند.
     

    •    بهره مندی از نسبت ابعاد تصویر کشیده تر 18:9 Q6 را به یکی از به روز ترین گوشی های هوشمند تبدیل کرده است.

    •    صفحه نمایش دارای دقت Full HD و جزئیات زیادی است اما دقت نمایش رنگها در آن چنگی به دل نمی زند.

    •    سخت افزار و نیز نرم افزار طراحی شده برای دوربین از برترین نمونه های دیده شده در یک گوشی میان رده است.

    صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع FullVision Q6 این گجت را به یکی از جذاب ترین گوشی های هوشمند میان رده در دسترس علاقه مندان به محتوای چند رسانه ای تبدیل کرده است؛ صفحه نمایش این گجت دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9 بوده و دارای ابعاد تصویری معادل 2160 در 1080 پیکسل است. صفحه نمایش دقت زیادی در نمایش تصاویر دارد و روشنایی آن نیز مطلوب است اما دقت پایین در کیفیت رنگ ها از کیفیت کلی صفحه نمایش کلسته و گاها باعث دلسردی کاربران خواهد شد.
     

    در بحث دوربین ها شاهد بهره مندی Q6 از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی هستیم که اگر در اختیار یک کاربر آشنا به مسائل عکاسی باشد، می توان عکس های زیبا و بی نقصی را به کمک آن به ثبت رساند، البته وضعیت نوری و روشنایی محیط نقش زیادی را در بحث کیفیت عکس های ثبت شده توسط این دوربین ایفا می کند اما در کل می توان دوربین اصلی Q6 را یکی از بهترین دوربین های دیده شده در تولید یک گوشی میان رده دانست.

    دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی Q6 نیز می تواند حرف هایی را برای زدن داشته باشد و با اینکه نباید انتظار زیادی از کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن داشته باشید اما قابلیت تغییر وضعیت این دوربین میان حالت عادی عکس برداری و نیز عکس برداری در حالت Wide Angle، از جمله ویژگی هایی است که در دوربین هیچ گوشی میان رده دیگری شاهد وجود آن نبوده ایم.
     

    رابط  کاربری دوربین Q6 یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می شود، امکان انتخاب میان فیلتر های متعدد و متنوع عکاسی، بهره مندی از فناوری Dual Capture و سادگی کار با آن از جمله ویژگی های مثبت گنجانده شده در این نرم افزار هستند.
     

    عمر باتری

    Q6 از باتری ای 3000 میلی آمپری برای تامین انرژی خود استفاده می کند و همانند اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار با هر بار شارژ کامل می تواند انرژی لازم برای استفاده یک روزه کاربر را در خود ذخیره کند؛ حتی اگر از آن دسته از کاربرانی باشید که در طول روز از گوشی هوشمند خود جدا نمی شوند؛ باز هم در اکثر مواقع نیازی به شارژ دوبار در روز Q6 نخواهید داشت.

    برای اینکه ذهنیت واضح تری از عمر باتری این گوشی میان رده داشته باشید باید بگوییم که تماشای یک ویدئوی 90 دقیقه ای با کیفیت Full HD بر روی Q6 تنها 16 درصد از ظرفیت باتری آن را کاهش خواهد داد؛ البته اگر برای تماشای ویدئوی مذکور از سرویس های آنلاینی مانند Youtube و آپارات استفاده کنید طبیعتا میزان مصرف باتری افزایش خواهد داشت.

    با نیم ساعت شارژ Q6 از وضعیت باتری خالی، ظرفیت باتری به 25 درصد خواهد رسید وزمان لازم برای شارژ کامل باتری این گوشی هویمند 1 ساعت و سی دقیقه است. میزان استقامت باتری Q6 در حالت آماده به کار نیز در حد مطلوبی قرار دارد به طوری که وقتی پس از شارژ کامل به مدت 3 هفته تمام Q6 را به حال خود رها کرده بودیم تنها 13 درصد از باتری آن مصرف شده بود.
     

    تفاوت های میان Q6 و G6 و نتیجه گیری

    با نگاهی اجمالی می توانید شباهت های ظاهری میان دو گوشی G6 و Q6 شرکت ال جی را تشخیص دهید؛ اما باید بگوییم که اختلاف قیمتی فاحش موجود میان این دو گجت به ناچار تفاوت هایی را در ویژگی های آن رقم زده که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.
     

    برای شروع باید بگوییم که در Q6 هیچ اثری از صفحه نمایش 2K به کار رفته در تولید G6 دیده نمی شود و قاب پشتی پلاستیکی تولید شده برای Q6 نیز بر خلاف نمونه موجود در G6 به سادگی دچار خط و خش خواهد شد.

    Q6 ضد آب نیست و بر خلاف G6 از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی نمی کند و در مقاومت فیزیکی آن نیز شاهد وجود هیچ گونه گواهینامه نظامی نیستیم؛ البته کاستی های مطرح شده و تفاوت های عنوان شده میان این دو گجت هیچ ضدیتی با ارزش خرید بالای Q6 ندارد و باید به این مسئله توجه کنیم که با وجود شباهت های ظاهری متعدد Q6 به آخرین پرچمدار شرکت ال جی و یا G6، در نهایت با یک گوشی میان رده رو به رو هستیم و نباید انتظارات سطح بالایی را از این گوشی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر