قابلیت پخش زنده «لایو ۳۶۰» در فیس‌بوک

عصر کالا- شبکه اجتماعی فیس بوک برای کاربران خود یک قابلیت جذاب اضافه کرده است.

قابلیت پخش زنده «لایو ۳۶۰» در فیس‌بوک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اقتصاد نیوز ؛چند ماه پیش، کمپانی فیس بوک امکان پخش زنده ویدیویی را برای کاربران خود فراهم کرد. قابلیتی که بر اساس آن، کاربران می توانستند به صورت زنده و البته ویدیویی با فالوورهای خود در ارتباط باشند.

    این شرکت همچنین، مراحل آزمایشی ویژگی جدیدتری تحت عنوان Live 360 را که امکان استریم زنده ویدیویی را با استفاده از دوربین های 360 درجه برای کاربران خود فراهم می کرد، آغاز کرد که خوشبختانه، این قابلیت امروز برای تمامی کاربران عرضه شد.

    با این حساب، کاربران این شبکه اجتماعی می توانند با استفاده از دوربین های 360 درجه، به صورت زنده با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند. به گفته فیس بوک، علاقه‌مندان می توانند با کمک دوربین های 360 درجه موجود در بازار از قبیل Ozo نوکیا، Insta360 نانو و یا گیر 360 سامسونگ، ویدیوهای 360 درجه را برای فالووهای خود پخش کنند.

    تنها کاری که می بایست انجام دهید، تنظیم کردن این دوربین ها با گوشی های هوشمندتان است که البته دستورالعمل هر کدام، بسته به شرکت تولیدکننده با یکدیگر متفاوت است. پس از انجام این کار، می توانید مشخص کنید که این ویدیو برای چه کسانی پخش شود و دکمه شروع را بزنید.

    گفتنی است افراد می توانند با چرخاندن گوشی هایشان، ویدیو را از زوایای مختلف مشاهده کنند و یا در صورت تمایل می توانند با خرید یک هدست واقعیت مجازی و قرار دادن گوشی خود بر روی این هدست، به طور عمیق‌تری این ویدیوها را تجربه کنند. از جمله هدست های واقعیت مجازی که برای این کار مناسبند می توان به گیر وی آر سامسونگ، دی دریم ویو گوگل و آکیولس ریفت اشاره کرد.

    شرکت فیس بوک، برای عمق بخشی به این ویدیوها از صدای فضایی (Spatial) نیز استفاده کرده است که می تواند صدایی همانند آن چه که در دنیای واقعی می شنوند برای کاربران به ارمغان آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر