تنفر واتس اپی‌ها از فیس بوک!

عصر کالا- بنیان‌گذاران واتس اپ از کار در دفتر مرکزی فیس بوک نفرت داشته‌اند.

تنفر واتس اپی‌ها از فیس بوک!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال 2014 حدود 19 میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.
    بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن پیام‌رسان دارای حدود 1.3 میلیارد کاربر در سراسر جهان است. این پیام‌رسان محبوب در ماه سپتامبر سال گذشته 2017 میلادی به رکوردی بی‌سابقه در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از 800 میلیون کاربر فعال در ماه بود.
    طبق اطلاعات منابع آگاه، جان کوم و برایان اکتوم به‌عنوان بنیان‌گذاران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ از کار کردن و فعالیت در مقر شرکت فیس بوک نفرت داشته‌اند، چراکه فیس بوک به‌عنوان یک غول تکنولوژی همواره بر تبلیغات در پلت‌فرم‌های دیجیتال اصرار و پافشاری می‌کرده است اما مقامات بلندپایه و بنیان‌گذاران واتس اپ از این امر ممانعت کرده و خلاف میلشان بوده است.
    البته پیشتر هم گزارش‌هایی مبنی بر عدم هماهنگی و تفاهم میان واتس اپ و فیس بوک منتشر شده بود اما حالا به نظر می‌رسد این عدم تفاهم خیلی جدی‌تر از آن چیزی بوده که تصور می شده است.
    از آن طرف کارمندان فیس بوک نیز از تجهیزات و امکاناتی که به واتس‌اپی‌ها ارائه داده شده بود، ناراضی و ناخشنود بودند و همین باعث شده که این نارضایتی از محیط کار برای واتس اپی‌ها بیشتر شود.
    یکی دیگر از دلایل این ناخشنودی‌ها، به نتیجه نرسیدن مقامات فیس بوک و واتس اپ بر سر مسائل مختلف بوده است. اما آنچنان که تحلیلگران می‌گویند، بیشتر مشکلات میان مدیران فیس بوک و واتس اپ بر سر تجاری‌سازی و درآمدزایی از پلت‌فرم واتس اپ بوده است که همواره از سوی واتس اپ با مخالفت مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر