فیس‌بوک برای جبران رسوایی‌هایش به آزادی بیان روی آورد

عصر کالا- به نظر می‌رسد فیس‌بوک به‌تازگی در نظر دارد به کاربرانش امکانی بدهد که بتوانند فعالیت‌های آزادانه‌تری را در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

فیس‌بوک برای جبران رسوایی‌هایش به آزادی بیان روی آورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، فیس‌بوک که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد تصمیم گرفته است که به کاربرانش آزادی عمل و اندیشه بیش‌تری اعطا کند که آنها بتوانند آزادانه‌تر به بیان گفته‌ها و عقاید خود در این پلت‌فرم بپردازند و بدین ترتیب بخشی از نام و آوازه از دست رفته خود را به دست آورده و احیا کند.

    فیس‌بوک در چند ماه اخیر به شدت با مشکلات و چالش‌های امنیتی متعددی مواجه بوده است که نام و آوازه آن را به شدت تخریب کرده و زیر سوال برده است.

    بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، قابلیت و گزینه جدیدی به پلت‌فرم فیس‌بوک اضافه خواهد شد که بوسیله آن کاربران قادر خواهند بود با انواع عقاید فرهنگی و اجتماعی که به آن احساس تعلق بیش‌تری می‌کنند، گروه‌های جدیدی ساخته و ایجاد کنند و در آن به طرح آزادانه سخنان، عقاید و برگزاری رویدادهای مختلف مربوطه بپردازند.

    این طور که به نظر می‌رسد فیس‌بوک قصد دارد پلت‌فرم خود را بیش‌تر از پیش به سمت و سوی تعامل و ارتباطات میان کاربرانش سوق دهد و به آزادی عمل و اندیشه بیشتری دهد.

    بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این غول تکنولوژی قصد دارد با این کار بخشی از رسوایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود را در طول یک سال گذشته جبران کرده و رضایت و نظر خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

    البته هنوز این شرکت بزرگ در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده و این گزارش‌ها را به تایید رسمی و نهایی نرسانده است ولی بسیاری از کارشناسان به نقل از منابع آگاه بر این باورند که فیس‌بوک باید برای جبران رسوایی‌های اطلاعاتی و امنیتی خود در طول یک سال گذشته، اقدامات متعددی را انجام خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر