F۸ ۲۰۱۷؛ معرفی بستری برای تولید واقعیت مجازی

عصر کالا- شرکت فیس‌بوک در زمان برگزاری اجلاس اف ۸، از پلتفرم جدیدی برای ایجاد محتوای واقعیت مجازی رونمایی کرد.

F۸ ۲۰۱۷؛ معرفی بستری برای تولید واقعیت مجازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل  از واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ شرکت فیس‌بوک در زمان برگزاری اجلاس اف 8 2017 (F8 2017)، پلتفرم متن‌باز ری‌اکت1 وی.آر (React VR) را که بر پایه‌ی جاوا اسکریپت بوده و برای توسعه‌ی واقعیت مجازی به وجود آماده است را معرفی کرد. درست همانند ری‌اکت که برای ایجاد برنامه‌های استاندارد تحت وب به کار می‌رود، توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی می‌توانند با استفاده از ری‌اکت وی.آر اقدام به برنامه‌نویسی مدل‌های 360 درجه بکنند. به علاوه می‌توان از طریق فناوری‌هایی مانند «WebGL» و «WebVR» کیفیت محتوا را افزایش داده و قابلیت تعامل با اشیا را به وجود آورد.
    فیس‌بوک اعلام کرد از ری‌اکت وی.آر می‌توان برای تولید بازی‌های واقعیت مجازی استفاده کرد. همچنین امکان اضافه کردن مدل‌های سه‌بعدی و ترکیب مدل‌های پانارومای 360 درجه با رابط کاربری دوبعدی، متن و تصاویر به کمک آن وجود دارد.
    مقامات فیس‌بوک توضیح دادند امکان کار با پلتفرم یاد شده باید برای همه‌ی افراد حتی آن‌هایی که تاکنون تجربه‌ی استفاده از ابزارهای اکوسیستم ری‌اکت را نداشته‌اند فراهم شود. هم‌چنین اعلام شد نرخ بروزرسانی تصاویر در برنامه‌های واقعیت مجازی باید 60 فریم یا بیشتر باشد و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای بهینه کردن بستر یاد شده انجام داده است.
    فیس‌بوک اعلام کرد کدهای ری‌اکت وی.آر هم‌اکنون در وبگاه «GitHub» در دسترس قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر