زاکربرگ می خواهد دوربین فیسبوک را به پلتفرم اصلی واقعیت مجازی تبدیل کند

عصر کالا- فیسبوک امروز پلتفرمی را برای توسعه دهندگان معرفی کرد که به واسطه آن، تجربه واقعیت مجازی برای عموم کاربران میسر می شود. مارک زاکربرگ در جریان کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک موسوم به F۸ اظهار داشت واقعیت افزوده، پلتفرم اصلی بعدی در جهان کامپیوتر است و دوربین، نقش اصلی را در این حوزه ایفا خواهد کرد. نسخه بتای این پلتفرم امروز در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد تا فیلترهای تصویری و ویدیویی، بازی ها، پروژه های هنری و غیره را از طریق آن بیازمایند.

زاکربرگ می خواهد دوربین فیسبوک را به پلتفرم اصلی واقعیت مجازی تبدیل کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ در واقع کاربران در آینده ای نزدیک با استفاده از اپلیکیشن دوربین فیسبوک و قابلیت «استوریز» که به تازگی معرفی شده، می توانند هزاران افکت واقعیت افزوده را به کار گیرند که چیزی فراتر از قاب عکس های هنری یا نقش و نگارها و نوشته های سه بعدی ساده خواهد بود.

    زاکربرگ در جریان این مراسم چندین افکت ویدیویی جالب را به نمایش گذاشت. در یکی از نمونه ها عبارت «وقت غذا خوردن است» به واقعی ترین شکل ممکن روی میز قرار گرفته و کوسه ها در ظرف صبحانه شنا می کردند. در مورد دیگر، مدیرعامل فیسبوک دوربین را به سمت یک عکس ساده از اتاقی با چند صندلی نشانه رفت و آن را به حالت سه بعدی تبدیل کرد؛ اتاق پر از آب شد، یا توپ های رنگی در آن به حرکت درآمدند.

    فناوری پیشرفته تشخیص اشیاء و یادگیری ماشینی، برگ برنده فیسبوک در حوزه واقعیت مجازی هستند.
    به گفته زاکربرگ، پلتفرم دوربین فیسبوک همراه با شش پلتفرم اولیه عرضه می شود. دوربین از فناوری تشخیص اشیاء برای ارائه افکت روی آنها استفاده می کند. مثلاً اگر یک فنجان قهوه را انتخاب کنید، می توانید بخار مجازی را به آن اضافه کنید، یا با انتخاب بطری نوشیدنی می توانید برچسب ها و نشان های مختلف را روی آن بچسبانید. زاکربرگ معتقد است بعضی از این موارد صرفاً حالت تفریحی دارند، اما برخی دیگر بسیار کاربردی و سودمند خواهند بود.

    گفتنیست افکت های سه بعدی و فیلترهای چهره در ابتدا توسط اسنپ چت معرفی شد، اما به مرور زمان فیسبوک این قابلیت ها را به عاریه گرفت و توسعه داد. جالب است که همین امروز، اسنپ چت از قابلیتی مشابه فیسبوک برای افزودن تصاویر سه بعدی به جهان اطراف رونمایی کرد.

    زاکربرگ در جریان کنفرانس F8 اعتراف کرد که فیسبوک کمی دیر به حوزه AR قدم گذاشته، اما وعده داد این کمپانی با بهره گیری از فناوری های پیشرفته تشخیص اشیاء و یادگیری ماشینی، به سرعت از دیگر رقبا فاصله خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر