حذف قابلیتی در آیفون که به ضرر فیس‌بوک تمام می‌شود

عصر کالا- اپل به‌تازگی اعلام کرده که می‌خواهد قابلیت امنیتی جدیدی را به سیستم‌عامل iOS.۱۳ بیاورد تا آمادگی پیش‌فرض برای پاسخ‌های صوتی در تمامی پیام‌رسان‌ها را لغو و متوقف کند.

حذف قابلیتی در آیفون که به ضرر فیس‌بوک تمام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اپل که به حفاظت از حریم خصوصی و امنیت سایبری کاربران خود شهرت فراوانی دارد، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت امنیتی جدیدی را به پلتفرم نسخه جدید سیستم‌عامل آی‌اواس (iOS 13) اضافه کند تا قابلیت پیشین آمادگی پیش‌فرض پاسخگویی صوتی خودکار را در تمامی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچون فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ لغو و متوقف کند. 

    بر اساس گزارشی که در تک رادار آمده است، به نظر می‌رسد که اپل به دو دلیل تصمیم به اقدام مذکور گرفته است که یکی از آنها، عملکرد دستگاه و دیگری حفاظت از امنیت سایبری است. اپل بر این باور است که قابلیت آمادگی پیش‌فرض برای پاسخگویی صوتی خودکار احتمال شنود صدای کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری را افزایش می‌دهد. 

    همچنین کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که عمر باتری گوشی‌های هوشمند در صورتی که به صورت پیش‌فرض برای پاسخگویی صوتی آماده باشند، به‌شدت کاهش می‌یابد بنابراین اقدام و تصمیم جدید اپل می‌تواند تا حد زیادی به کاربران گوشی‌های آیفون کمک کند تا عملکرد باتری، گوشی و سیستم عامل خود را بهبود ببخشند. 

    البته به عقیده بسیاری دیگر از تحلیلگران، این اقدام جدید اپل می‌تواند به ضرر بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچون فیس‌بوک تمام شود چراکه این قابلیت از روی پیام‌رسان‌هایی نظیر فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ نیز تاثیر گذار خواهد بود و موجب لغو و توقف قابلیت مذکورخواهد شد. 

    آنها همچنین در ادامه افزودند که ممکن است اپل این کار را برای مقابله با فیس‌بوک که سال گذشته در رسوایی امنیتی و سرقت اطلاعات کاربرانش دست داشت، انجام خواهد داد تا دست شرکت‌های خاطی را که در سرقت اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانشان نقش داشتند، کوتاه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر