در یک سرور آنلاین؛

اطلاعات ۴۱۹ میلیون کاربر فیس بوک فاش شد

عصر کالا- طبق گزارش ها اطلاعات شماره موبایل و موقعیت مکانی ۴۱۹ میلیون کاربر فیس بوک در یک سرور آنلاین بدون پسورد و اقدامات امنیتی در دسترس عموم بوده است.

اطلاعات ۴۱۹ میلیون کاربر فیس بوک فاش شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، شماره موبایل بیش از 400 میلیون حساب کاربری فیس بوک در فضای آنلاین منتشر شده است.

    اطلاعات 133 میلیون حساب کاربری آمریکایی، بیش از 50 میلیون حساب کاربری در ویتنام و 18 میلیون حساب در انگلیس از جمله 419 میلیون سابقه اطلاعاتی فیس بوک هستند که در یک سرور بدون پسورد آنلاین ذخیره شده بودند.

    به گفته فردی که این مخازن اطلاعاتی را کشف کرده پروفایل فیس بوک و شماره تماس برخی افراد مشهور نیز فاش شده است.

    فیس بوک نیز این گزارش را تایید اما اعلام کرد تعداد شماره تلفن های فاش شده نصف این میزان است زیرا برخی اطلاعات تکرار شده اند.

    طبق گزارش ها این سرور اطلاعات برخی حساب های کاربری و موقعیت جغرافیایی آنها را همراه آی دی فیس بوک و شماره تماس آنها ذخیره کرده است.

    درهمین راستا کارشناشان تخمین می زنند این اطلاعات در معرض سواستفاده کلاهبرداران قرار داشته است. سرور مذکور با پسورد محافظت نشده بود و بنابراین هرکسی قابلیت دسترسی به آن را داشته است. این سرور تا زمانیکه کارشناسان وب سایت تک کرانچ با میزبان آن تماس گرفتند، به طور آنلاین در دسترس بود. اما اکنون آفلاین شده است.

    فیس بوک بخشی از این گزارش را تایید کرد اما طبق اعلام شرکت تعداد افرادی که اطلاعاتشان فاش شده، نصف 419 میلیون نفری است که در گزارش ها آمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر