فیسبوک صدها حساب وابسته به عربستان را تعلیق کرد

عصر کالا- فیسبوک اعلام کرد شبکه‌ای متشکل از صدها حساب کاربری جعلی را کشف کرده که به حکومت عربستان سعودی وابسته بوده و تلاش داشته دیدگاه‌های همسو با ریاض را در افکار عمومی گسترش دهد.

فیسبوک صدها حساب وابسته به عربستان را تعلیق کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارس، شرکت «فیسبوک» روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای برای اولین بار رسما اعلام کرد که شبکه‌ای متشکل از صدها حساب کاربری جعلی در فیسبوک و اینستاگرام را شناسایی کرده است که در تلاش بوده تا دیدگاه‌های مورد نظر ریاض را هرچه بیشتر انتشار داده و به کشورهای رقیب عربستان سعودی حمله کند.

    به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، فیسبوک گفته است که بیش از 350 حساب و صفحه را که حدود 1.4 میلیون دنبال‌کننده داشته‌اند، به حالت تعلیق درآورده است.

    فیسبوک افراد پشت پرده راه‌اندازی این شبکه پروپاگاندا را معرفی نکرده، اما گفته است که این افراد به حکومت عربستان سعودی وابسته هستند و تنها برای تبلیغ صفحات مد نظر خود، بیش از 100 هزار دلار هزینه کرده‌اند.

    دولت عربستان درخواست سی‌ان‌ان برای اظهار نظر در این مورد را بی‌پاسخ گذاشته است.

    به گفته «ناتانیل گلیچر» رئیس اداره خط مشی امنیت سایبری فیسبوک می‌گوید این شبکه تلاش کرده تا برنامه‌های اقتصادی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و عملیات نظامی این کشور در یمن را به عنوان یک موفقیت تبلیغ کند. این شبکه همچنین «به صورت مداوم انتقاداتی از کشورهای همسایه مانند ایران، قطر و ترکیه را نشر داده و اعتبار شبکه خبری الجزیره و سازمان عفو بین‌الملل را زیر سؤال برده است.»

    پیش از این هم منابع رسانه‌ای گزارش داده بودند که «سعود القحطانی» مشاور ارشد بن سلمان که در پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی هم جزو متهمین است، با واردات تجهیزات و فناوری لازم و استخدام صدها نفر، لشگری سایبری به راه انداخته است.

    بر اساس بیانیه فیسبوک، هدف اصلی این شبکه مخاطبان در کشورهای غرب آسیا بوده است، اما برخی از حساب‌های کاربری این شبکه هم خود را به عنوان افراد غربی جا زده و مخاطبان اروپایی و آمریکایی را هدف قرار داده‌اند.

    «اندی کاروین» عضو ارشد لابراتوار دیجیتال شورای آتلانتیک می‌گوید اغلب حساب‌های کاربری این شبکه، در دو سال اخیر ایجاد شده‌اند. بیش از 90 درصد محتوای تولیدی این شبکه، به زبان عربی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر