اشتراک گذاری داده‌های کاربران واتس اپ با فیس‌بوک متوقف شد

عصر کالا- بر اساس دستور نهاد نظارتی CNIL در فرانسه به واتس اپ، این شرکت دیگر حق ندارد داده‌های کاربران فرانسوی خود را با شرکت مالک خود فیس‌بوک به اشتراک گذارد.

اشتراک گذاری داده‌های کاربران واتس اپ با فیس‌بوک متوقف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، واتس اپ یک ماه فرصت دارد تا این دستور را اجرا و عملیاتی کند و در غیر این صورت باید منتظر تبعات این تخلف باشد.

    واتس اپ که چند سال قبل توسط فیس بوک خریداری شد یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پیام رسان های موبایلی تلقی می شود و بر اساس تغییراتی که یک سال قبل در موافقتنامه کاربری آن ایجاد شد، داده ها و اطلاعات خصوصی کاربران خود را با فیس بوک به اشتراک می گذارد تا بتواند فعالیت های تبلیغاتی، امنیتی و غیره خود را بهبود و ارتقا ببخشد و همچنین از این اطلاعات برای گسترش کسب و کار و اقدامات تجاری خود بهره بگیرد.

    CNIL بعد از تکمیل بررسی های خود به این نتیجه رسید که گسترش فعالیت های تجاری به این شیوه قابل پذیرش نیست و در ضمن واتس اپ با عدم اطلاع رسانی دقیق در این زمینه به کاربران خود تخلف کرده است و با این کار آزادی های اساسی کاربران خود را نقض کرده است.

    پیش از این برخی کشورهای دیگر اروپایی نیز با تخلفات فیس بوک و واتس اپ در این زمینه برخورد کرده بودند. از جمله آلمان به فیس بوک دستور داده بود که جمع آوری اطلاعات از کاربران واتس اپ را متوقف کند و انگلیس هم در نوامبر سال گذشته درخواست مشابهی را مطرح کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر