فناوری جدید فیس بوک به شما امکان می دهد که با ذهنتان تایپ کرده و با پوست تان بشنوید

عصر کالا- فیس بوک ایده های بسیار غافلگیرکننده ای درباره آینده ارتباطات دارد، ایده هایی که بسیار فراتر از فیدهای خبری و حتی فناوری واقعیت افزوده هستند. این غول فناوری در دومین روز از کنفرانس F۸ Developer خود اعلام کرده است که آزمایشگاه سخت افزاری Building ۸ این شرکت در حال کار بر روی فناوری جدیدی است که به کاربران امکان می دهد با افکار خود تایپ کنند و با پوست خود بشنوند. با تک شات همراه باشید.

فناوری جدید فیس بوک به شما امکان می دهد که با ذهنتان تایپ کرده و با پوست تان بشنوید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ ذهن و قسمت حلزونی گوش ما دارای قدرت بازسازی زبان از اجزای مختف است و فیس بوک نیز به دنبال توسعه سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز برای انتقال این اجزا به بدن از طریق تغییرات فشار و ارتعاشات است. در جریان دومین روز از کنفرانس F8، این شرکت ویدیویی را نمایش داد که در آن یکی از مهندسانش لغات ساده ای که از تغییر سنسورهای نصب شده در آستین لباس روی بازویش می شنید را تکرار می کرد. برخی لغات ساده مانند "آبی" یا "مکعب" از طریق یک گوشی هوشمند ارسال می شدند و این مهندس می توانست بدون نیاز به بیان شدن هیچ یک از آنها، همه شان را متوجه شود.

    این فناوری در مرحله اول غیر عقلانی به نظر می رسد اما اگر تاریخچه ای که در طول تاریخ در این زمینه وجود دارد را در نظر بگیرید، برای مثال اختراع خط بریل در قرن 19 ام، شرایط آن چنان هم عجیب نخواهد بود. هدف نهایی فیس بوک این است که به یکی از کاربرانش امکان دهد که به زبان ماندارین فکر کند و دیگر کاربرش به صورت گفته های نفر اول را به زبان اسپانیایی حس کند.

    یکی دیگر از اقدامات فیس بوک این است که به کاربران امکان دهد با استفاده از ذهن خود در هر دقیقه 100 لغت را تایپ کنند. این دستاورد با پیشرفت فناوری تصویربرداری اپتیکال، یادگیری ماشینی و با بکارگیری حجم وسیعی از سنسورهی بهبود یافته ممکن خواهد بود، فیسبوک ویدیویی از یک بیمار ALS را نمایش داده که می تواند با استفاده از ذهن خود مجموعه ای از لغات را تایپ کند. بیش از 60 دانشمند از سراسر دانشگاه های جهان مشغول کار روی این پروژه هستند تا تایپ کردن 100 لغت در دقیقه با استفاده از ذهن را ممکن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر